Сучасні підходи до оцінювання навчальної діяльності студентів вищих навчальних закладів у процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • Марія Пальчук Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна
  • Олена Кривчикова Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна
  • Руслан Антоненко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2017.2.63-67

Ключові слова:

физическое воспитание, студенты, учебная деятельность, рейтинговая оценка

Анотація

Осуществлен анализ современных подходов к оценке учебной деятельности студентов высших учебных заведений. Проанализированы подходы и критерии оценки успеваемости студентов по дисциплине «Физическое воспитание» на основе внедрения балльно-рейтинговых систем. Определены положительные и отрицательные аспекты их в процессе физического воспитания студентов.

Посилання

Baranov V. V. Experience of using point-rating system for educational process organization (as exemplifi ed in physical culture) [Electronic resource] / V. V. Baranov, М. I. Каbysheva // Point-rating system usage in the higher education. – 2014. – P. 2818. – Access mode: elib.osu.ru/bitstream/123456789/202/1/2818-2827.pdf.

Bondarenko I. G. Determining students’ physical fi tness level: motor tests and index method / I. G. Bondarenko // Fizicheskoye vospitaniye studentov. – 2011. – N 2. – P. 10–14.

Burtsev V. А. Pedagogical conditions for effi cient usage of rating control system in managing sports oriented physical education of students in the process of formation of personality sports culture / V. А. Burtsev, Е. V. Burtseva, Е. N. Simzyayeva // Sovremennyye problem nauki i obrazovaniya. – 2015. – N. 2. – 170–180.

Gerasimov А. Y. Physical education in technical institution from the angle of student cognitive activity formation / А. Y. Gerasimov // Educational and training process improvement in the system of education: sbornik nauchnykh trudov. – Ulyanovsk: UlGTU, 2011. – P. 42–46.

Drandrov G. L. Characteristics of student interest in physical culture / G. L. Drandrov, V. А. Burtsev, А. Z. Shamgullin // Fundamentalnyye issledovaniya. – 2014. – N 3, Part 2. – P. 383–387.

Yefi mov-Коmarov V. Y. Оrganization of educational process in physical culture with point-rating system of knowledge estimation / V. Y. Yefi mov-Коmarov, L. B. Yefi mova-Коmarova, V. V. Ryabchuk // Тrudy SanktPeterburgskogo universiteta kultury i iskusstv. – 2013. – Vol. 200. – P. 468–474.

Коzhanov V. I. Usage of rating system in managing student physical education / V. I. Коzhanov // Sibirskiy pedagogicheskiy zhurnal. – 2009. – N 13. – P. 444–448.

Lukonin Y. V. Моdule-rating system for estimating quality of student educational activity in «Physical culture» discipline / Y. V. Lukonin, Е. I. Sheyenko, V. А. Еpke // Modern technologies of education quality provision: materialy Vserosiyskoy nauchno-prakticheskoy konferentsiyi. – Bаrnaul: АltGTU, 2006. – P. 213–217.

Naskalov V. М. Peculiarities of rating control organization of students / V. М. Naskalov // Теоriya i praktika fi zkultury. – 2002. – N 10. – P. 55–59.

Оsipov А. Y. Sports rating as a factor of increase of the amount of students engaged in sport / А. Y. Оsipov, Е. М. Dvorkina, D. А. Shubin // Chelovek. Sport. Меditsina. – 2014. – N. 1, Vol. 14. – P. 108–111.

Polivayev А. G. From experience of rating control usage in physical education of pedagogical institution students / А. G. Polivayev, I. N. Grigorovich // Sibirskiy pedagogicheskiy zhurnal. – 2006. – N 2. – P. 118–123.

Solomakhina Т. R. Моdule-rating evaluation system and its impact on quality of student educational process in physical culture [Electronic resource] / Т. R. Solomakhina. – Access mode:http://cyberleninka.ru/ article/n/modulno-reytingovaya-sistema-otsenivaniya-i-eyo-vliyanie-na-kachestvo-obrazovatelnogo-protsessapo-fi zicheskoy-kulture-studentov

Тrofi mov I. S. Моnitoring physical development and fi tness of female students of humanitarian institution / I. S. Тrofi mov, L. V. Тrofi mova // Electronic scientifi c journal. – 2016. – N 10–3. – P. 335–342.

Fedchuk V. V. Сomparative analysis of student physical fi tness level dynamics during semester / V. V. Fedchuk, А. I. Аlifi rov // Innovatsionnaya nauka. – 2016. – N 3–2 (15).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-06

Номер

Розділ

Статті