Підготовка студентів закладів вищої освіти фізкультурного профілю до застосування методу експертних оцінок
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2018.1.29-35Ключові слова:
навчання, спеціалісти, інформатизація, експерт, експертиза, аналіз, дослідження, автоматизація, надійністьАнотація
Доведено, що кваліфікованих фахівців різних галузей народного господарства вирізняє вміння отримувати інформацію, застосовувати математично-статистичні методи опрацювання експериментальних даних, виконувати інтерпретацію результатів та робити обґрунтовані висновки. Підтверджено, що метод експертних оцінок є досить поширеним методом аналізу даних в умовах неможливості отримати кількісні показники, а застосування інформаційних технологій з метою обробки результатів наукових досліджень значно спрощує розрахунки і сприяє підвищенню якості виконаного аналізу. Мета – розробити методику формування навичок застосування методу експертних оцінок студентами закладів вищої освіти. Методи: аналіз і систематизація наукових джерел, метод експертних оцінок. Висновки. Виявлено, що вища школа враховує реалії сьогодення і включає в навчальний процес студентів дисципліни, пов’язані з аналізом даних, проте підкреслено, що недостатню увагу науковців приділено питанням, пов’язаним із особливостями навчання студентів методу експертних оцінок. Запропоновано методику підготовки майбутніх фахівців галузі фізичного виховання і спорту до аналізу результатів експертизи засобами MS Excel. Представлено організаційні підходи та методичні рекомендації для виконання практичного завдання, а також наведено алгоритм реалізації методу експертних оцінок за умови строгого та нестрогого ранжування експертних оцінок.Посилання
Аshanin V. S. Аnalysis of practical experience of information culture formation in students of Kharkiv State Academy of Physical Culture / V. S. Аshanin // Naukovo-metodychni osnovy vykorystannia informatsiynykh tekhnolohii v galuzi fiz. kultury ta sportu. – 2017. – Iss. 1. – P. 7–11.
Dеnysova L. V. Usage of nondigital statistics in sports-pedagogical studies / L. V. Denisova, V. V. Usychenko, N. G. Byshevets // Pedahohika, psykholohiia tа medyko-biolohichni problem fizvykhovania і sportu: Collection of scientific papers. – 2011. – N 1. – P. 56–60.
Dеnisova L. V. Аlgorithm of data analysis in sports-pedagogical studies / L. V. Denisova, V. V. Usychenko, N. G. Byshevets // Visnyk Chernihivskoho pedahohichnoho universytetu. – 2012. – Iss. 98 (Vol. 2), N 1. – С. 56–60.
Кryvorot Т. H. Preparation of future institute teachers to usage of mathematic statistic methods in scientific studies: Dissertation of Ph. D. in Pedagogics : 13.00.04 / Т. H. Кryvorot. – Кyiv, 2017. – 298 p.
Кuzmichov А. І. Оptimization methods and models: practicum in MS Excel / А. І. Кuzmichov. – Кyiv: VPT АМU, 2013. – 438 p.
Оrlov А. I. Expert estimations: textbook / А. I. Оrlov. – Мoscow, 2002. – 31 p.
Sаdovskyi О. О. Recreation culture formation in students in the course of physical education : аuthor’s abstract for Ph. D. In Physical Education and Sport: 24.00.02 / О. О. Sadovskyi – Кyiv, 2017. – 24 p.
Synihovets І. V. Аutomatization of expert estimate analysis in physical education and sport / І. V. Synihovets // Visnyk Chernihivskoho pedahohichnoho universytetu . – 2011. – Vol. 2, N 91. – P. 98–101.
Surovytskyi М. М. On issue of teaching computer processing of student data / М. М. Surovytskyi // Naukovyi chasopys natsionalnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. – 2011. – Iss. 10 (17). – P. 162–166.
Тоmilina I. І. Programming Pilates sessions for female of the first mature age: аuthor’s abstract for Ph. D. In Physical Education and Sport: 24.00.02 / I. І. Тоmilina. – Кyiv, 2017. – 24 p.
Chukhlantseva N. Usage of IT in physical culture and sport / N. Chukhlantseva // Sportyvna nauka Ukrainy. – 2016. – N 3 (73). – P. 21–25.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Теорія і методика фізичного виховання і спорту
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.