Технологія корекції фізичного стану школярів з вадами слуху в процесі фізичного виховання

Автор(и)

  • Віталій Кашуба Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна
  • Олена Маслова Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна
  • Тетяна Ричок Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2018.1.42-48

Ключові слова:

технологія, адаптивне фізичне виховання, туристське багатоборство, фізичний стан, інформаційні технології, вади слуху, школярі

Анотація

У статті систематизовано науковий пласт знань про використання сучасних фіз­куль­турнооздоровчих та інформаційних технологій, які використовуються у процесі адаптивного фізичного виховання (АФВ) школярів із сенсорними порушеннями. Впровадження в дослідницьку практику інформаційнометодичних програм та технологій значно розширюють можливості використання коригуючих фізичних вправ у процесі АФВ. Мета – розробити технологію корекції фізичного стану школярів з вадами слуху засобами туристського багатоборства. Методи: аналіз і узагальнення даних спеціальної літератури, методи – соціологічні, педагогічні та математичної статистики. Висновки. Спираючись на накопичений практичний досвід науковців із впровадження інноваційних технологій у процес фізичного виховання школярів з особливими потребами та результати власного дослідження, ми розробили і запропонували до експериментального впровадження технологію корекції фізичного стану школярів з вадами слуху засобами оздоровчо-рекреаційної рухової діяльності у процесі фізичного виховання. Результати вивчення мотиваційних пріоритетів школярів до занять оздоровчо-рекреаційною активністю свідчать про схильність більшості до такого виду, як туристське багатоборство, що і стало основою для розробки технології корекції фізичного стану школярів із вадами слуху засобами оздоровчо-рекреаційної активності.  Розроблено технологію корекції фізичного стану школярів із вадами слуху засобами туристського багатоборства, структурними ланками якої є: мета, завдання, принципи, етапи, засоби та методи її практичної реалізації (програма з корекційно-розвиваючої роботи, мультимедіа інформаційно-методична програма «МotusVita») та критерії її ефективності. Технологія має три етапи: діагностичний, корекційний, підтримуючий. Програма з корекційно-розвиваючої роботи розподілена за блоками: «Основи топографії та орієнтування», «Туристична підготовка», «Пішохідний туризм», «Лижний туризм», «Гігієна туриста і ЗСЖ», «Велосипедний туризм», «Екологічний туризм». Мультимедіа інформаційно-методична програма «МotusVita» складається з таких блоків: «Теорія», «Практика», «Про програму».

Посилання

Аndreieva О. Physical recreation of different population groups: monograph / О. Аndreieva. – Кyiv: Polihrafservis, 2014. – 280 p.

Vinnik D. P. Аdaptive physical education and sport / ed. by J. P. Vinnik. – Кiev: Оlimpiyskaya literatura, 2010. – 608 p.

Dеnisevich А. N. Меthodical skills of programing conjugated forms of motor activity and information communication of deaf with usage of PC: аuthor’s abstract for Ph. D. in Pedagogics: 13.00.04 / А. N. Denisevich. – Мoscow, 1996. – 21 p.

Dzhevaga V. V. Correcting coordination disorders in junior schoolchildren with hearing impairements in the process of physical education: Dissertation of Ph. D. in Physical Education and Sport: 24.00.02 / V. V. Dzhevaga. – Кiev, 2017. – 20 p.

Yevseyev S. P. Тhеоry and organization of adaptive physical culture: textbook in 2 v. / ed. by S. P. Yevseyev. – Мoscow, 2007. – 448 p.

Каshuba V. А. Posture biomechanics / V. А. Каshuba. – Кiev: Оlimpiyskaya literatura, 2003. – 280 p.

Каshuba V. А. Correction of schoolchildren posture during adaptive physical education / V. А. Каshuba, Ziiad Khmaid Аhmad Nasrallah. – Кyiv: Nаukovyi svit, 2008. – 223 p.

Каshuba V. А. Usage of multimedia technologies in physical education of different population groups / V. А. Каshuba, Е. V. Маslova, Т. N. Rychok, S. V. Lopatsky; Naukovyi chasopys natsionalnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. – 2017. – Iss. 6 (88) 17. – P. 37–41.

Каshuba V. О. On usage of information technologies in physical recreation / V. О. Каshuba, О. V. Аndreieva // Теоriya i metodyka fizvykhovannia і sportu – Кyiv: 2008. – N 1. – P. 114–118.

Каshuba V. О. Popularization of modern forms of motor activity among pupils with sensory disorders by means of multimedia technologies / V. О. Каshuba, Т. М. Rychok // Visnyk Prykarpatskoho universytetu. – 2017. – N 25–26. – P. 154–160.

Каshuba V. О. Projecting the system of monitoring physical state of schoolchildren on the basis of usage of information technologies / V. О. Каshuba, О. Аndreieva, К. Serhiienko, N. Honcharova // Теоriya i metodyka fizvykhovannia і sportu. – Кyiv: 2006, N....– P........

Каshuba V. О. Usage of information means in physical education of schoolchildren with disorders / V. О. Каshuba, І. P. Каrp, Т. М. Rychok // Naukovo-mеtodychni osnovy vykorystannia informatsiynykh tekhnolohii v haluzi fizkultury ta sportu [Еlectronic resource]. Kharkiv. – 2017. – Iss. 1 – P. 42–46.

Rychok Т. М. Modern health related technologies used in the process of adaptive physical education of pupils / Т. М. Rychok // Naukovyi chasopys natsionalnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. – 2017. – Iss. 3 (84)17. – P. 85–90.

Khmelnytska І. V. Computer systems of movement control of pupils aged 7–10 years with hearing impairements in programing physical culture sessions: аuthor’s abstract for Ph. D. in Physical Education and Sport: 24.00.02 / І. V. Khmelnitska. – Кyiv, 2006. – 20 p.

Joseph P. Winnick Adapted physical education and sport / P. Joseph. – Human Kinetics, 2011. – P. 637.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-20

Номер

Розділ

Статті