ІДЕОМОТОРНЕ ТРЕНУВАННЯ АКРОБАТІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ БАЗОВИХ ЕЛЕМЕНТІВ НА ЕТАПІ ПОПЕРЕДНЬОЇ БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Юлія Максимова Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Ukraine
  • Юлія Юрченко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Ukraine
  • Станіслав Максимов Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2018.2.25-28

Ключові слова:

ідеомоторне тренування, психорегуляція, акробати, сенсорні системи, навчання акробатичних вправ, рухові уявлення, чуттєві уявлення, вузлові елементи

Анотація

З огляду на складність кваліфікаційної програми в спортивних видах гімнастики необхідно з раннього віку прищеплювати спортсменам усвідомленість своїх дій з вивчення початкових базових елементів. Як показали дослідження багатьох учених, із цим завданням успішно справляється ідеомоторне тренування. Отже, процес навчання з його використанням буде більш актуальним та ефективним.  Групою авторів розроблено програму навчання базової акробатичної вправи «фляк», що виконувалася за «опорними точками» на основі ідеомоторного тренування та складалась з трьох етапів.  Мета. Формування у акробатів рухового уявлення про акробатичну вправу «фляк». Методи. Педагогічне тестування, пульсометрія, бесіда, опитування, методи математичної статистики. Результати. У дослідженні брали участь 24 акробати 8–9 років, які знаходились на етапі попередньої базової підготовки.  Для проведення експерименту було створено експериментальну і контрольну групи (по 12 осіб у кожній).  Спортсмени як експериментальної, так і контрольної груп мали однаковий рівень фізичної підготовленості.  У результаті впровадження даної програми в практику тренувального процесу акробатів було показано, що діти контрольної групи допускали достовірно більшу кількість помилок (р ≤ 0,05), усунення яких багато в чому залежить від уміння зосередити увагу на основних моментах руху. У акробатів експериментальної групи було виявлено, що надійність виконання вправи вища (4,167 успішних спроб), ніж у контрольній групі (3,833 успішних спроб). Результати пульсометрії показали достовірне зниження (р ≤ 0,05) ЧСС акробатів експериментальної групи порівняно з контрольною під час виконання даної вправи в змагальних умовах.

Посилання

Аlekseyev А. V. Teaching self-regulation methods during athletes’ preparation for competitions: аuthor’s abstract for Ph. D. in Pedagogics: (13.00.04) / А. V. Аlekseyev. – Мoscow, 1987. – 24 p.

Voskresenskaya L. P. Study of sense of rhythm in improving technical skills of athletes: аuthor’s abstract for Ph. D. in Pedagogics (13.00.04) / L. P. Voskresenskaya. – Мoscow, 1969. –21 p.

Gaverdovsky Y. К. Тhеоry and methods of sports gymnastics / Y. К. Gaverdovsky. – Мoscow: Sov. Sport, 2014. – Book 1. – 2014. – 368 p.

Ilyin Е. P. Sports psychology / Е. P. Ilyin. – Saint Petersburg: Piter, 2016. – 352 p.

Izotov Е. А. Features of using ideomotor training in curling / Е. А. Izotov // Uchenyye zapiski universiteta imeni P. F. Lesgafta. – 2012. – N 11(93). – P. 35–38.

Оvsyuk Е. А. Теchnology of improving athlete motor actions on the basis of complex usage of means of polysensory information impact: аuthor’s abstract for Ph. D. in Pedagogics (13.00.04) / Е. А. Оvsyuk. – Khabarovsk, 2003. – 21 p.

Shadrin А. N. Significance of using ideomotor exercises in training process / А. N. Shadrin, М. Y. Dolzhenko // Zdorovye cheloveka, teoriya i metodika fizkultury i sporta. – 2017. – N 3(6). – P. 53–64.

Yakovlev B. P. Physical culture psychology / B. P. Yakovlev, G. D. Babushkin, Е. А. Naumenko et al. – Мoscow: Sov. Sport, 2016.

Robert S. Weinberg. Foundations оf Sport and Exercise Psychology. – Fifth Edition 2011, Human Kinetics. – P. 625.

Gershon Tenenbaum and Robert C. Eklund. Handbook Of Sport Psychology / G. Tenenbaum, Ro­ bert C. Eklund. – 2007. – P. 960.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-20

Номер

Розділ

Статті