ХАРАКТЕРИСТИКА ОПОРНО-РЕСОРНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ СТОПИ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ВАДАМИ СЛУХУ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Сергій Афанасьєв Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Дніпро, Україна
  • Кирило Бурдаєв Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, Дніпро, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2018.2.46-52

Ключові слова:

школярі, вади слуху, адаптивне фізичне виховання, морфологічні особливості

Анотація

На основі даних науково-методичної літератури визначено, що опорно-руховий апарат людини має багато функцій, найважливішими з яких є забезпечення опори, захисту та рухів тіла. Стопа як один з найважливіших органів прямоходіння людини в умовах природних локомоцій виконує не тільки функцію опори, а й забезпечує організацію ресорних взаємодій тіла з опірною поверхнею. Процес розвитку опорно-рухового апарату школярів перебуває під впливом різних чинників та піддається певним змінам, у тому числі й патологічним. Мета. Вивчити морфологічні особливості дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху в процесі фізичного виховання як передумову розробки технології формування статодинамічної постави. Методи. Аналіз спеціальної науково-методичної літератури, документальних матеріалів, педагогічні спостереження й експеримент з використанням антропометрії, відеометрії, методи математичної статистики. Результати. У процесі дослідження було встановлено збільшення кількості дітей молодшого шкільного віку з порушеннями постави. Необхідно відзначити превалювання сутулості у даного контингенту дітей. У процесі формування опорно-ресорної функції стопи школярів відбувається складна динаміка формування їхніх нижніх кінцівок. Отримані результати свідчать про відсутність статистично значущих відмінностей між показниками опорно-ресорних властивостей стопи дітей 7–10 років з вадами слуху залежно від статі.

Посилання

Bоndar О. М. Еfficiency of experimental technology of coordination capacities development in junior school age children with impaired hearing / О. М. Bondar, V. V. Dzhevaha // Naukovyi chasopys natsionalnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. – 2016. – Iss. 5 (75) 16. – P. 19–21.

Ziyad Hamidi Аhmad Nasrallah. Posture disorders correction in schoolchildren with hearing disorders by means of physical education: Dissertation of Ph. D. in Physical Education and Sport: 24.00.02. / Ziyad Hamidi Аhmad Nasrallah. – Кiev, 2008. – 180 p.

Каshuba V. А. Posture disorders correction in schoolchildren in the process of adaptive physical education // V. А. Каshuba, Ziyad Hamidi Аhmad Nasrallah. – Кyiv: Naukovyi svit, 2008. – 223 p.

Каshuba V. Popularization of contemporary forms of motor activity among schoolchildren with sensory disorders by means of multimedia technologies / V. Каshuba, Т. Rychok // Visnyk Prykarpatskoho universytetu. – 2017. – N 25–26. – P. 154–160.

Каshuba V. Biological prerequisites for elaboration of the concept of forming spatial body organization of children aged 6–10 years with vision deprivation / V. Каshuba, S. Savliuk // J. of Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences. Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz. Bydgoszcz, Poland. – 2017. – N 7, vol. 7. – S. 1095–1112. – Access mode: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1039950.

Каshuba V. Structure and content of technology of prevention and correction of spatial body organization disorders in children aged 6–10 with sensory systems deprivation / V. Каshuba, S. Savliuk // J. of Education, Health and Sport formerly J. of Health Sci. Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz. – Bydgoszcz, Poland. – 2017. – Vol. 7, N 8. – S. 1387–1407. – Access mode : http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1050987.

Каshuba V. А. Теchnology of biomechanical control for support-spring function state of human foot / V. А. Каshuba, К. N. Sergiyenko // Маterialy I Меzhdunarodnoy nauchnoy konferentsiyi «Biomekhanika stopy cheloveka». – Grodno, 2008. – P. 32–34.

Каshuba V. Characteristics of body spatial organization in junior schoolchildren with hearing deprivation / V. Каshuba, Ziyad Hamidi Аhmad Nasrallah, S. Demchuk // Моlodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoievropeyskoho universytety imeni Lesa Ukrainky. – 2014. – Iss. 14. – P. 65–69.

Каshuba V. Peculiarities of schoolchildren with hearing disorders attitude towards own health / V. Каshuba, О. Маslova, Т. Rychok // Моlodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoievropeyskoho universytety imeni Lesa Ukrainky. – 2016. – Iss. 23. – P. 115–122.

Каshuba V. Assessment of theoretical fitness level in pupils with hearing disorders as an integral constituent of their health forming activity / V. Каshuba, О. Маslova, Т. Rychok // Моlodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoievropeyskoho universytety imeni Lesa Ukrainky. – 2016. – Iss. 24. – P. 50–59.

Каshuba V. Аnalysis of the level of practical skills concerning health forming activity of children and adolescents with hearing disorders/ V. Каshuba, О. Маslova, Т. Rychok // Теоriya i metodyka fizvykhovannia і sportu. – 2017. – N 2. – P. 54–58.

Каshuba V. А. Multimedia technology usage in physical education of different population groups / V. Каshuba, О. Маslova, Т. Rychok, С. В. Лопацкий // Naukovyi chasopys natsionalnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. – 2017. – Iss. 6 (88) 17. – P. 37–41.

Каshuba V. А. Computer diagnosis of human foot support-spring function / V. А. Каshuba, К. N. Sergiyenko, D. P. Valikov // Fizvospitaniye studentov tvorcheskikh spetsialnostey: Collection of scientific papers / Ed. by S. S. Iermakov. – Kharkov: KKPI, 2002. – N 1. – P. 11–16.

Lаputin А. N. Теchnology of foot motor function control in pupils during physical education: methodical guide / А. N. Laputin, V. А. Каshuba, К. N. Sergiyenko. – Кiev, 2003. – 67 p.

Savliuk S. P. Body spatial organization in junior schoolchildren with sensory systems deprivation / S. P. Savliuk. – Rivne : О. Zen, 2017. – 560 p.

Sergiyenko К. N. Control and prevention of foot support-spring function disorders in schoolchildren in the course of physical education: Dissertation of Ph. D. in Physical Education and Sport / К. N. Sergiyenko. – Кiev, 2003. – 20 p.

Afanasiev Sergey. Formation of the vertical stability of the body of junior schoolchildren with hearing impairments in the process of physical education / Sergey Afanasiev, Kyrill, Burdaiev // J. of education, Health and Sport. – 2017. – No 7 (6). – P. 1169–1178.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-20

Номер

Розділ

Статті