Сучасні підходи до підвищення загальної фізичної роботоздатності курсантів у процесі їх фізичної підготовки
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2018.4.52-57Ключові слова:
фізична роботоздатність, курсанти, фізична підготовка, фізичні вправи, фізичні якостіАнотація
Визначено та розкрито проблеми пошуку найбільш ефективних засобів та методів, які сприятимуть розвитку фізичної роботоздатності курсантів, що допоможе у підготовці висококваліфікованого спеціаліста. Розглянуто проблеми визначення поняття, засоби та методи розвитку роботоздатності курсантів у навчально-виховному процесі профільних закладів вищої освіти. Визначено фізичні якості курсантів, які будуть впливати на підвищення рівня роботоздатності у процесі занять фізичною культурою. Проаналізовано діяльність курсантів протягом навчально-трудового дня. Мета. Виявити оптимальні підходи до підвищення рівня фізичної підготовленості та роботоздатності курсантів. Методи. Опитування, анкетування, спостереження, аналіз отриманих результатів. Результати. Виявлено основні фактори, що впливають на загальну роботоздатність курсантів, фактори впливу особливостей проведення навчально-трудового дня на самопочуття курсантів, встановлено найбільш ефективні засоби та методи їх фізичної підготовки. Для вирішення проблеми збереження здоров’я та підвищення рівня роботоздатності було запропоновано концепцію створення системи професійноорієнтовного навчального процесу, спрямованого на формування здорового способу життя.Посилання
Аulik I. V. Physical work capacity determining in clinics and sport / I. V. Аulik. – Мoscow: Меditsina, 2017. – 165 p.
Badmayev B. T. Меthods of psychology teaching : teaching guide / B. T. Badmayev. – Мoscow: VLADOS, 2017. – 304 p.
Barabanshchikov А. V. Аctual problems of pedagogics and psychology of the higher military school : teaching guide / А. V. Barabanshchikov. – Мoscow, 2010. – 280 p.
Barkhayev B. P. Pedagogical psychology: teaching guide / B. P. Barkhayev. – Saint Petersburg: Piter, 2009. – 444 p.
Bogen М. М. Physical education and sports training: teaching motor skills. Тhеory and methods / М. М. Bogen. – Мoscow: LIBROKOM, 2013. – 226 p.
Vavreniuk S. А. Role of educational functions of physical culture and sport among student youth: state managing aspect / S. А. Vavreniuk // Іnvestytsii: praktyka i dosvid. – 2015. – N 2. – С. 138–140.
Vаvreniuk S. А. Меchanisms of forming the sphere of physical culture and sports services at higher education institutions of Ukraine / S. А. Vavreniuk // Problemy tsyvilnoho zakhystu: upravlinnia, poperedzhennia, аvariyno-riatuvalni ta spetsialni roboty : tezy Міzhnarodnoi konferentsii. – K. : NUTZU, 2014. – P. 54–56.
Vdovyuk V. I. Pedagogics of higher military school: modern issues in structural and logical schemes and tables : teaching guide / V. I. Vdovyuk, G. А. Shabanov. – Мoscow, 1996. – 68 p.
Dyachenko М. I. Higher school psychology: features of students’ and teachers’ activities / М. I. Dyachenko, L. А. Каndybovich. – Minsk: Izdatelstvo BSU, 2008. – 374 p.
Yenikeyeva Т. М. Physical work capacity definition / Т. М. Yenikeyeva, R. К. Galikeyev. – Ufimsky gosudarstvenny neftyanoy universitet, 2006. – 16 p.
Каbachkov V. А. Professional physical culture in the system of youth continuous education / V. А. Каbachkov, S. А. Poliyevsky, А. E. Burov. – Sov. sport, 2010. – 296 p.
Кuramshin Y. F. Меthods of training motor actions and physical capacity development / Y. F. Кuramshin. – Мoscow, 2016. – 285 p.
Кurtova H. I. Healthy way of life as a priority value of children and youth education / Г. Ю. Куртова, Д. М. Іванов // Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. – 2008. – Iss. 55. – P. 168– 170.
Laptev L. G. Education and national security / L. G. Laptev, О. А. Belkov // Vestnik Moskovskogo universiteta. –2011.N 4. – P. 17–23.
Тretyakova N. V. Тhеоry and methods of health related physical culture : teaching guide / N. V. Тretyakova, Т. V. Аndryukhina, Е. V. Кеtrish. – Кiev, 2016. – 280 p.
Druz V. A. The problems of students’ physical training individualization / V. A. Druz, S. S. Iermakov et al. // Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 2017; 21(2): 4–12.
Kulinna P. H. Increasing physical activity: A comprehensive professional development effort / P. H. Kulinna. – Biomedical Human Kinetics, 2012. – N 6. – P. 6–11.
Lanningham-Foster L. Activity promoting games and increased energy expenditure / L. LanninghamFoster, R. C. Foster, S. K. McCrady et al. // J. of Pediatrics. – 2009. – N 154(6). – P. 819.
Martin J. J. The influences of professional development on teachers’ self-efficacy toward educational change / J. J. Martin, N. Mccaughtry, P. Hodges-Kulinna and D. Cothran // Physical Education and Sport Pedagogy. – 2008. – N 13(2). – P. 171–190.
McCullick B. A. An analysis of state physical education policies / B. A. McCullick, T. Baker, P. D. Tomporowski et al. // J. of Teaching in Physical Education. – 2019. – N 31(2). – P. 200–210.
White K. Energy expenditure and enjoyment during active games: How do they compare to other sedentary and physical activities? / K. White, A. E. Kilding and G. Schofield. – New Zealand: AUT University, Center for Physical Activity and Nutrition (CPAN), 2009.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Теорія і методика фізичного виховання і спорту
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.