Влияние интеллектуальных учебных заданий на актуализацию потребностей в физкультурных знаниях и физкультурном мышлении учащихся

Автор(и)

  • Александр Метелица Гомельский государственный университет имени Франциска Скорины, Гомель, Belarus
  • Владимир Старченко Гомельский государственный университет имени Франциска Скорины, Гомель, Belarus

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2019.1.71-78

Ключові слова:

мотиваційно-ціннісна сфера, фізкультурні потреби, інтелектуальні навчальні завдання

Анотація

Стаття присвячена проблемі актуалізації потреб у фізкультурних знаннях і фізкультурному мисленні учнів другого і третього ступенів загальної середньої освіти. Мета. Експериментально апробувати ефективність застосування інтелектуальних навчальних завдань (використовуваних у рамках педагогічної технології), спрямованих на формування потреб у фізкультурних знаннях і фізкультурному мисленні учнів. Методи. Анкетування, що формує педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. У дослідженні брали участь учні I–IV курсів ДУО «Спеціалізований ліцей при Університеті цивільного захисту МНС Республіки Білорусь» у кількості 194 чоловік. У статті представлені деякі інтелектуальні учбові завдання, використовувані для формування потреб у фізкультурних знаннях і фізкультурному мисленні учнів. Виявлено, що за період проведення формуючого педагогічного експерименту під впливом інтелектуальних навчальних завдань в експериментальній групі статистично значуще підвищилася міра актуалізації потреб у фізкультурних знаннях і фізкультурному мисленні, тоді як в контрольній групі статистично значущих позитивних змін виявлено не було. Результати, отримані за період проведення формуючого експерименту, свідчать про ефективність використання у рамках педагогічної технології інтелектуальних навчальних завдань, спрямованих на формування потреб у фізкультурних знаннях і фізкультурному мисленні учнів другого і третього рівня загальної середньої освіти. Формуванню потреб у фізкультурних знаннях і фізкультурному мисленні сприяє дотримання таких умов: включення учнів в інтелектуальну фізкультурну діяльність, надання їм різноманітних інтелектуальних навчальних завдань, забезпечення взаємозв'язку інтелектуальних навчальних завдань з руховими завданнями, наявність якісної демонстрації зразків фізкультурних знань і фізкультурного мислення, використання системи зовнішньої мотивації до навчальної діяльності.

Посилання

Balsevich VК. Intellectual vector of human physical culture (To the issue of physical culture knowledge development). Теоriya i praktika fizkultury. 1991; 7: 37–41.

Zhurkina АY. Teaching pupils physical culture under conditions of new education standards. Fizkultura v shkole. 2015; 1: 2–8.

Lesgaft PF. Guide for physical education of schoolchildren. – Моscow: Fizkultura i sport; 1987. 359 p.

Lubysheva LI. Modern valuable potential of physical culture and sport and ways of its mastering by society and personality. Теоriya i praktika fizkultury. 1997; 6: 10–15.

Lukyanenko VP. Physical culture : knowledge bases: teaching guide. Stavropol: Izdatelstvo SGU; 2001. 224 p.

Маsalova ОY. Physical culture: pedagogical bases of valuable attitude towards health : teaching guide. Моscow: КnoRus; 2012. 183 p.

Маtveyev VS, Svirid АА, Маtveyeva LА. Pedagogical technology of forming motivation and value-based component of physical culture component of student personality. Uchenyye zapiski universiteta P. F. Lesgafta, 2014; 11: 90–94.

Polat ЕS, Bukharkina МY, Моiseyeva МV, Petrov AE. New pedagogical and information technologies in education system: Teaching guide for students of pedagogical institutions and the system of advanced training. Моscow: Izdatelsky tsentr «Аkademiya»; 2002. 272 p.

Starodubtseva IV. Intellectual and physical education: Тоuch points. Vestnik Yuzhno-Uralskogo universiteta. 2007; 16 (88): 19–21.

Starchenko VN, Меtelitsa АN. Structure containing model of target need-motivation-valuable sphere of human physical culture and methods of its diagnosis. Vestnik Маzyr. derzh. ped. universiteta. 2017; 2: 106–113.

Starchenko VN, Меtelitsa АN. Study of the state of need-motivation-valuable sphere of physical culture of boys studying in lyceum of the Ministry of Emergency and secondary schools of Gomel. Vestnik Маgilev. derzh. universiteta. 2017; 2: 56–63.

Starchenko VN, Меtelitsa АN. Pedagogical technology of forming need-motivation-valuable sphere of physical culture of students. Pedagogicheskaya nauka i obrazovaniye 2018; 2: 42–49.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-05

Номер

Розділ

Статті