ПРОБЛЕМИ ТЕОРЕТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЦИКЛІЧНИХ ВИДАХ СПОРТУ (НА ПРИКЛАДІ ПЛАВАННЯ)

Автор(и)

  • Валерія Тищенко Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна https://orcid.org/0000-0002-9540-9612
  • Юлія Коваленко Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна https://orcid.org/0000-0002-0827-9371
  • Геннадій Лісенчук Миколаївський національний університет іменi В. О. Сухомлинського, Миколаїв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2019.2.25-30

Ключові слова:

плавання, теоретичні знання, практичні вміння, етап початкової підготовки

Анотація

Специфіка плавання та чинники результативності формують певну структуру та зміст для реалізації теоретичних і методичних його аспектів. Переважна більшість наукових досліджень стосується встановлення конкретизованих характеристик рівня підготовленості спортсменів. Погляди багатьох фахів­ ців свідчать про актуальність цього дослідження, оскільки воно спрямоване на вдосконалення методології управління тренувальним процесом у плаванні шляхом підвищення надійності, інформативності окремих тестів і системи комплексного контролю в цілому. Мета. Оцінювання рівня сформованості теоретичних знань і практичних умінь у спортсменів-початківців запорізьких спортивних шкіл із плавання. Методи.  Теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичних джерел та інформації з інтернет-ресурсів; опитування та експертне оцінювання; аналіз документальних матеріалів; педагогічне спостереження; методи математичної статистики. Результати. У дослідженні брали участь спортсмени-початківці – вихованці запорізьких шкіл з плавання «Спартак-КПУ» і «Мотор-Січ», заслужені тренери України. Проведено опитування юних спортсменів про рівень їхніх теоретичних знань з плавання за 10-бальною шкалою на основі розробленої анкети. Здійснено порівняльний аналіз рівня теоретичної підготовки спортсменів різних шкіл м. Запоріжжя. Підтверджено припущення щодо якості засвоєння навчального матеріалу з плавання на основі опитування юних спортсменів і тренерів. Педагогічні спостереження дозволили констатувати, що існуюча кількість навчальних годин з плавання, відведених на оволодіння знаннями та вміннями, не дає можливості майже 90 % спортсменам осягнути навіть основні спортивні способи плавання.


Посилання

Bоrysova ОV. Тhеоretico-methodical bases of professional sport development (tennis). Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytety imeni Таrasa Shevchenka. 8 (1); 2013: 129-138.

Briskin IА, Pityn МP, Bohuslavska VI. Theoretical preparation issues in sport. Fizychna kultura, sport ta zdorovia natsii. Iss. 1. Vinnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Мykhaila Коtsiubynskoho; Zhytomyrskyi derzhavnyi universytet imeni Іvana Franka. Vinnytsia : ТОV «Planer»; 2016: 257-261.

Каrpenko LА. Кey aspects of successful training work in rhythmic gymnastics. Uchenyye zapiski universiteta imeni P. Lesgafta. Saint Petersburg; 2007. 2(24): 22-27.

Коstiukevych VМ. Тhеоry and methods of highly skilled athlete training: Teaching guide. Vinnytsia: «Pla­ ner»; 2007. 273 p.

Оnyshchenko VМ. Theoretical preparation content during the 1 year of practicing mini basketball. Моlod tа оlimpiyskyi rukh. Кyiv; 2016. 78 p.

Pityn М. Тhеоretical preparation in sport: monograph. Lviv : LSUPC; 2015. 372 p.

Sakhnovskyi КP. Swimming. Educational program for children and youth sports schools, specialized children and youth sports schools of the Olympic reserve and schools of higher sports mastery; 1995. 95 p.

Symanovich PG. Тhеоretical and methodical bases of long-term training of archers: monograph. Мinsk : BNTU; 2005. 286 p.

Тyshchenko V. Control for training and competitive activity of high quality handball teams : monograph. Zaporizhzhia : Status; 2017. 462 p.

Shakhov АА, Balbekov PА, Isayeva ЕB. Тhеоretical preparation of judokas at sports and health related camp. Uchenyye zapiski universiteta imeni P. Lesgafta. Saint Petersburg; 2012; 7 (89): 142-144.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-30

Номер

Розділ

Статті