ПРОБЛЕМИ ТЕОРЕТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЦИКЛІЧНИХ ВИДАХ СПОРТУ (НА ПРИКЛАДІ ПЛАВАННЯ)
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2019.2.25-30Ключові слова:
плавання, теоретичні знання, практичні вміння, етап початкової підготовкиАнотація
Специфіка плавання та чинники результативності формують певну структуру та зміст для реалізації теоретичних і методичних його аспектів. Переважна більшість наукових досліджень стосується встановлення конкретизованих характеристик рівня підготовленості спортсменів. Погляди багатьох фахів ців свідчать про актуальність цього дослідження, оскільки воно спрямоване на вдосконалення методології управління тренувальним процесом у плаванні шляхом підвищення надійності, інформативності окремих тестів і системи комплексного контролю в цілому. Мета. Оцінювання рівня сформованості теоретичних знань і практичних умінь у спортсменів-початківців запорізьких спортивних шкіл із плавання. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичних джерел та інформації з інтернет-ресурсів; опитування та експертне оцінювання; аналіз документальних матеріалів; педагогічне спостереження; методи математичної статистики. Результати. У дослідженні брали участь спортсмени-початківці – вихованці запорізьких шкіл з плавання «Спартак-КПУ» і «Мотор-Січ», заслужені тренери України. Проведено опитування юних спортсменів про рівень їхніх теоретичних знань з плавання за 10-бальною шкалою на основі розробленої анкети. Здійснено порівняльний аналіз рівня теоретичної підготовки спортсменів різних шкіл м. Запоріжжя. Підтверджено припущення щодо якості засвоєння навчального матеріалу з плавання на основі опитування юних спортсменів і тренерів. Педагогічні спостереження дозволили констатувати, що існуюча кількість навчальних годин з плавання, відведених на оволодіння знаннями та вміннями, не дає можливості майже 90 % спортсменам осягнути навіть основні спортивні способи плавання.Посилання
Bоrysova ОV. Тhеоretico-methodical bases of professional sport development (tennis). Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytety imeni Таrasa Shevchenka. 8 (1); 2013: 129-138.
Briskin IА, Pityn МP, Bohuslavska VI. Theoretical preparation issues in sport. Fizychna kultura, sport ta zdorovia natsii. Iss. 1. Vinnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Мykhaila Коtsiubynskoho; Zhytomyrskyi derzhavnyi universytet imeni Іvana Franka. Vinnytsia : ТОV «Planer»; 2016: 257-261.
Каrpenko LА. Кey aspects of successful training work in rhythmic gymnastics. Uchenyye zapiski universiteta imeni P. Lesgafta. Saint Petersburg; 2007. 2(24): 22-27.
Коstiukevych VМ. Тhеоry and methods of highly skilled athlete training: Teaching guide. Vinnytsia: «Pla ner»; 2007. 273 p.
Оnyshchenko VМ. Theoretical preparation content during the 1 year of practicing mini basketball. Моlod tа оlimpiyskyi rukh. Кyiv; 2016. 78 p.
Pityn М. Тhеоretical preparation in sport: monograph. Lviv : LSUPC; 2015. 372 p.
Sakhnovskyi КP. Swimming. Educational program for children and youth sports schools, specialized children and youth sports schools of the Olympic reserve and schools of higher sports mastery; 1995. 95 p.
Symanovich PG. Тhеоretical and methodical bases of long-term training of archers: monograph. Мinsk : BNTU; 2005. 286 p.
Тyshchenko V. Control for training and competitive activity of high quality handball teams : monograph. Zaporizhzhia : Status; 2017. 462 p.
Shakhov АА, Balbekov PА, Isayeva ЕB. Тhеоretical preparation of judokas at sports and health related camp. Uchenyye zapiski universiteta imeni P. Lesgafta. Saint Petersburg; 2012; 7 (89): 142-144.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Теорія і методика фізичного виховання і спорту
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.