ИССЛЕДОВАНИЕ УРОВНЯ СФОРМИРОВАННОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ ЗНАНИЙ И СОСТОЯНИЯ ПОТРЕБНОСТНО-МОТИВАЦИОННО-ЦЕННОСТНОЙ СФЕРЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КУЛЬТУРЫ ТРЕНЕРОВ-ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ

Автор(и)

  • Владимир Старченко Гомельский государственный университет имени Франциска Скорины, Гомель, Республика Беларусь, Білорусь
  • Александр Метелица Гомельский государственный университет имени Франциска Скорины, Гомель, Республика Беларусь, Білорусь

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2020.1.26-33

Ключові слова:

тренери-викладачі, професійні знання, потребово-мотиваційно-ціннісна сфера, професійна культура, професійні потреби

Анотація

Анотація. У статті представлено результати дослідження рівня сформованості професійних знань та стану потребо-мотиваційно-ціннісної сфери професійної культури тренерів-викладачів.
Мета. Дослідити рівень сформованості професійних знань та стан потребово-мотиваційно-ціннісної сфери професійної культури тренерів-викладачів. Дослідженням були охоплені тренери-викладачі, загальна кількість яких становила 81 особу (53 чоловіки та 28 жінок). Методи. Анкетування, методи математичної статистики.
Результати. Встановлено, що рівень сформованості професійних знань тренерів-викладачів «задовільний», а рівень сформованості їх потребово-мотиваційно-ціннісної сфери професійної культури «хороший». Також встановлено, що між рівнем сформованості професійних знань та станом потребово-мотиваційно-ціннісної сфери професійної культури тренерів кореляційний зв’язок відсутній. У гендерному відношенні статистично значущої різниці між рівнями сформованості професійних знань тренерів чоловіків і жінок, а також між рівнями сформованості їх потребово-мотиваційно-ціннісної сфери професійної культури не виявлено. Отримані результати свідчать про невисокий рівень сформованості професійних знань тренерів-викладачів. Незважаючи на це, в професійних знаннях тренери-викладачі мають виражену потребу. Відсутність взаємозв’язку між рівнем сформованості потребово-мотиваційно-ціннісної сфери професійної культури тренерів-викладачів і рівнем сформованості їх професійних знань дозволяє припустити, що спортивні педагоги практично не використовують свої знання в професійній діяльності, оскільки вони редуковані до професійних навичок і тим самим виведені зі сфери свідомості.

Посилання

Zaytseva YО. Professional knowledge and the effectiveness of the educational activities of athletics trainers. Actual problems of forming a healthy lifestyle for students. Теz. X Меzhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsiyi studentov, 2018 Маy 16; Smolensk: Natsionalny issledov. universitet «МEI»; 2018, P. 98–101.

Ilyina NL Coach psychology: Teaching guide. Saint Petersburg: SPGU; 2016. 109 p.

Isayev VF. Professional-pedagogical culture of a teacher: teaching guide for students. Мoscow: Аkademiya; 2002. 208 p.

Palyshkova IА. Studying the problem of professionally pedagogical culture of future teachers of higher education. Vektor nauki ТGU. 2011; 2(5): 155–159.

Starchanka UМ. Структура і змест прафесійнай культуры спартыўнага педагога. Management of education development in line with acmeology. Маterialy mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsiyi; 2009; Gomel. Gomel: GUO «GОIRO»; 2009. P. 4, P. 44–47.

Starchanka UМ. Дыягностыка ПМКС прафесійнай культуры спартыўнага педагога. Actual issues of scientific-methodological and educational-organizational work: innovative university management based on a quality management system. Маterialy nauchno-metodicheskoy konferentsiyi; 2010 Маrch 11–12; Gomel. Gomel: GGU im. F. Skorina; 2010, P. 202–206.

Starchanka UМ. Спартыўная метралогія: вучэбны дапаможнік; М-ва адукацыі Рэспублікі Беларусь. Гомель: Гомел. дзярж. ун-т; 2017. 282 p.

Starchenko VN, Ivanchikova ЕV. On the level of professional knowledge of teachers of physical education and health. Physical education, sports, physical rehabilitation and recreation:problems and development prospects. Маterialy V mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsiyi, 2016 Маy 22–23; Кrasnoyarsk. Кrasnoyarsk: Sib. gos. аerokosmich; 2016, P. 125–130.

Starchenko VN, Меtelitsa АN. Methods for diagnosing professional knowledge of a sports teacher. The current state and ways of developing a system of advanced training and retraining of specialists in the field of physical education and sport. Маterialy mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsiyi; 2014 November 21; Мinsk. Мinsk: BGUFK; 2014, P. 111–114.

Таran II, Еfimova SV, Кyago АА. The study of the professional orientation of the personality of students of a sports university and coaches-teachers of sports schools. Humanization of Education. 2017; 2: 32–37.

Fedosov АО. The study of the formation of information and analytical competence of coaches in team game sports. Uchenyye zapiski. 2014; 6(112): 194–198.

Khromina ТV, Yakimova МI, Lyagina ЕY. Motivation structure of novice swimming trainers in the process of adapting to activities in a commercial sports club. Izvestiya Tulskogo gosudarstvennogo universiteta. Fizicheskaya kultura. Sport. 2017; 2: 192–198.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-04

Номер

Розділ

Статті