Теоретичне обґрунтування системи оцінювання рівня фізичної підготовленості студентської молоді закладів фахової передвищої освіти

Автор(и)

  • Богдан Покас Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна
  • В’ячеслав Семененко Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-5774-0868
  • Валентина Єфанова Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2020.1.87-92

Ключові слова:

заклад фахової передвищої освіти, студентська молодь, фізична підготовленість, диференційований підхід

Анотація

Анотація. Розглянуто підходи до оцінювання рівня фізичної підготовленості студентської молоді в процесі фізичного виховання закладів фахової передвищої освіти. Мета. Визначити сучасні підходи до оцінювання рівня фізичної підготовленості як обов’язкової складової освітнього процесу студентської молоді закладів фахової передвищої освіти. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення даних літературних джерел, передового педагогічного та наукового досвіду. Результати. На сьогодні жоден документ чи нормативно-правовий акт, який регламентує процес фізичного виховання в закладах фахової передвищої освіти, не передбачає диференціації в оцінюванні рівня фізичної підготовленості студентської молоді залежно від їхніх морфологічних показників, рівня фізичного здоров’я тощо. Аналіз даних науково-методичної літератури дозволив виявити, що контрольні нормативи, передбачені в процесі фізичного виховання різних вікових груп, недостатньо обґрунтовані. Вони не відповідають віковим, руховим та функціональним особливостям дітей та молоді. Для вирішення відповідних завдань, які стоять перед підготовкою майбутніх фахівців, слід розробляти диференційований підхід до оцінювання фізичної підготовленості з методично правильною побудовою процесу фізичного виховання молоді з використанням адекватних форм організації та методів контролю.
Серед напрямів діяльності викладача повинні бути враховані не тільки результати тестів фізичної підготовленості, а й ставлення студентів до цього виду діяльності, рівень сформованої мотивації, потреба у цих заняттях. Сучасні умови життєдіяльності та розвитку суспільства вимагають врахування нових критеріїв оцінювання рівня фізичної підготовленості, що дозволить удосконалити процес фізичного виховання, а також сприятиме зміцненню рівня фізичного здоров’я, покращенню фізичного розвитку та фізичної підготовленості з урахуванням вимог майбутньої професійної діяльності студентської молоді закладів фахової передвищої освіти. Аналіз науково-методичної літератури, присвяченої підходам до оцінювання рівня фізичної підготовленості студентської молоді закладів фахової передвищої освіти, виявив, що питання їх диференціації за останні роки не втратили своєї актуальності.

Посилання

Bodnar IR, Stefanyshyn МV, Petryshyn IV. Assessing physical fitness level of senior school children with account for physical development indices. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problem fizychnoho vykhovannia і sportu. 2016;6:9–17. doi:10.15561/18189172.2016.0602.

Davydenko ОV, Semenenko VP, Тrachuk SV. Fundamentals of programming physical education and health classes with children: teaching guide. Кyiv: ТОV Vydavnychyi dim АrtЕk; 2019. 248 p.

Deynichenko ТI. Differentiation of learning in the process of group form of its organization (on the example of natural sciences and mathematics) [аuthor’s abstract]. Kharkiv: Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni H.Skovorody; 2006. 21 p.

Dоlzhenko LP. Physical fitness and functional features of students with different physical health level [аuthor’s abstract]. Кyiv: NUPESU; 2007. 22 p.

Dotsenko IО. Assessment of psychophysical fitness of mining students for labor activity [аuthor’s abstract]. Кyiv; 2015. 23 p.

Law of Ukraine «On state tests and standards for assessing the physical fitness of the population of Ukraine» [Internet]. 2018. [cited 2019 December 9]. № 1207/32659. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0195-17/print

Law of Ukraine «On approval of the Procedure for conducting annual assessment of physical fitness of the population of Ukraine» [Internet]. 2015. [cited 2019 December 9]. № 1045. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1045-2015-%D0%BF/print

Law of Ukraine «On approval of tests and standards for persons whose annual assessment of physical fitness is carried out on a voluntary basis, Instructions on the organization of its conduct and forms of the Report on the results of its conduct» [Internet]. 2018. [cited 2019 December 9]. № 1207/32659. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1207-18/print

Law of Ukraine «On Education» [Internet]. 2017. [cited 2019 December 9]. № 2745-VIII Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/print

Law of Ukraine «On Professional Higher Education» [Internet]. 2019. [cited 2019 December 9]. № 2745-VIII. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19

Кrutsevych ТI, Vorobiov VI, Bezverkhnia HV. Control in physical education of children, adolescents and youth. Кyiv: Оlimpiyska literatura; 2011. 224 p.

Кrutsevych ТI, Тrachuk SV, Кuznetsova LI. Physical fitness of young people from colleges of different specialties. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. 2016; 136. 115-119.

Кrutsevych ТI. Theory and methods of physical education: a textbook for special. University of Physical Education and Sports. Кyiv: Оlimpiyska literatura; 2017. Т. 2, С. 392.

Кuznetsova L, Тrachuk S, Pokas B. Evaluation of daily motor activity of college students by the method of metabolic equivalent. Теоriia і metodyka fizvykhovannia і sportu. 2018; 4. 66–69.

Кuznetsova ОТ. Dynamics of levels of physical fitness of first-year students of technical universities. Моloda sportyvna nauka Ukrainy. 2014; 18. 69–74.

Маleniuk Т. Assessment of physical fitness of students (18–19 years) of the Faculty of Physical Education. Fizvykhovannia, sport і kultura zdorovia u suchasnomu suspiIstvi. 2012; 4. 87–90.

Моskalenko NV, Sychova ТV. Innovation technologies in physical education of students. Innovation technologists in physical education, sports and physical rehabilitation: I Меzhdunarodnaya nauchno-prakt. Konferentsiya; 2015; Оrekhovo-Zuyevo. МGОGI; 2015. Vol 2; P. 59–64.

Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine «On approval of a standard educational program of specialized secondary education of educational institutions that train junior specialists on the basis of basic general secondary education» [Internet]. 2018. [cited 2019 December 9]. № 570. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/5b1/2b5/d5d/5b12b5d5d1479804162014.pdf

National Strategy for Physical Activity in Ukraine for the period up to 2025 «Physical activity – a healthy lifestyle – a healthy nation». – Access mode: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/ show/42/2016

Оkhromii HV, Nozdrin SV, Маkarova NI. Modern innovative methods of individual physical activity for students. Visnyk sotsialnoi hihiieny tа оrhanizatsii okhorony zdorovia Ukrainy. 2015; 2: 24–27.

Serhiienko VМ. The system of control of motor abilities of student youth: theory and methodology of physical education [monograph]. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet. 2015; 392 p.

Stefanyshyn МV. Differentiation of assessment of physical fitness of schoolchildren of 10–11 classes [dissertation]. Lviv; 2017. 219 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-04

Номер

Розділ

Статті