Ставлення студентів спеціальних медичних груп з різними індивідуально-типологічними характеристиками нервової системи до занять фізичним вихованням

Автор(и)

  • Ганна Вржесневська Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6005-7506

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2020.1.104-109

Ключові слова:

фізичне виховання, сприйняття, ставлення, фізичні вправи

Анотація

Анотація. Одним з головних напрямів оновлення та реформування фізичного виховання у закладах вищої освіти є індивідуалізація навчального процесу. У статті розглянуто особливості ставлення до занять фізичним вихованням студентів спеціальних медичних груп залежно від їхніх індивідуально-типологічних характеристик нервової системи. Сприйняття студентом власних фізичних зусиль і навантажень завдяки функціональному поєднанню роботи всіх аналізаторів (слуховий, зоровий, больовий, руховий, тактильний, температурний, вестибулярний апарат) характеризується цілим комплексом відчуттів, і в результаті синтетичної діяльності нервової системи, виявляється у його ставленні до рухової активності. Ставлення у цьому контексті є відображенням життєвої позиції.
Мета. Дослідити можливість взаємозв’язку між типом нервової системи студента і його ставленням до фізичних вправ і фізичних зусиль.
Методи. Аналіз та узагальнення, тестування, анкетування, методи математичної статистики.
Результати. Студенти з різною інтроверсійністю вказали на різне ставлення до деяких аспектів власних фізичних кондицій та висловились про можливі очікування від свого фізичного тіла. Виявлено, що значна частина студентів (до 20 %) мають завищену самооцінку свого фізичного стану. Майже 40 % опитаних задекларували відсутність свідомого ставлення до фізичної культури («байдуже» та «не визначився»). За результатами дослідження виявлено взаємозв’язок між індивідуальним типом нервової системи та пріоритетами ставлення студентів до власних фізичних кондицій. Висловлено припущення що у ставленні до власного тіла студенти знаною мірою керуються підсвідомістю.

Посилання

Blavt О. Control system in physical education of students of special medical groups: monograph. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2016. – 512 p.

Vasilyeva ОS. Study of notions about healthy life style. Psikhologicheskiy vestnik RGU. 2015.

Vlasova ТС, Sungatullin RI, Zakirova NМ. Features of physical education of students with disabilities. Problems of motivation of physical culture activity of students in high school. Моlodoy ucheny. 2015; 5: 441–443.

Vrzhesnevsky II, Deyneko IВ, Rakitina ТI, Khachatryan VV. Factor “attitude” of students to physical exercises in the context of assessment and self-assessment of physical capabilities. Visnyk Natsionalnoho aviatsiynoho universytetu; 2017. 35–38.

Vrzhesnevsky II, Аkimova VО, Тurchyna NI, Rakytina ТI, Deyneko IВ. Comparative analysis of the attitude of second-year students of NAU to some factors related to individual motor activity. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytety imeni М. P. Drahomanova. Київ; 2014. 23–26.

Hladoshchuk ОH, Тоnkonoh ВМ. Psychologo-pedagogical aspects of conducting health classes with students in special medical groups. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytety imeni М. P. Drahomanova. Київ. 2018. 146–150.

Dаkal NА. Determining individual style of activity of highly qualified wrestlers taking into account psychophysiological characteristics [аuthor’s abstract]. Кyiv; 2017. 20 p.

Dubogay О, Ievtushok М. The role of cognitive activity in the system of physical education classes for students of special medical groups in the process of socialization of their personality. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytety imeni М. P. Drahomanova. 2015; 3(1): 135–138.

Ilyin ЕP. Psychophysiology of human states. Saint Petersburg: Piter; 2005. 412 p.

Коrobeynikova LH, Коrobeynikov HV., Radchenko IА., Danko ТH. Diagnosis of the psychophysiological state of the body as one of the key problems of sports medicine. Sportyvna medytsyna і fizychna reabilitatsiia. 2016; 1:3–10.

Коriahin ВМ., Blavt ОZ. Pedagogical conditions of formation of motor competence in physical education of students of special medical groups. Теоriia і metodyka fizvykhovannia і sportu. 2016; 3: 3–7.

Коtova ОV, Serheiev VV. Formation of health culture in students of higher educational institutions in the conditions of educational process. Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia. Kherson: DVIZ «KDAU»; 2018. 141, 142.

Міshchuk DМ. Criteria for determining the role of the game based on the psychophysiological characteristics of volleyball players [аuthor’s abstract]. Кyiv, 2015. 20 p.

Nepsha ОV, Sukhanova HP. The importance of physical culture for students involved in special medical groups. Science of the III millennium: searches, problems, prospects of development: materialy I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Berdiansk: BSPU, 2017. 307–309.

Prysiazhniuk SI. Тhеоry and methods of educating students of special medical groups with application of health preserving technologies [аuthor’s abstract]. Кyiv, 2013. 36 p.

Prysiazhniuk SI, Оleniev DH, Parchevslyi IМ. Health-improving physical culture of students of higher educational establishments of IT-technologies: textbook. Kiev: NUBiP Ukrainy, 2016. 508 p.

On Amendments to the Law of Ukraine “On Physical Culture and Sports” and Other Legislative Acts of Ukraine: Law of Ukraine of November 17, 2009 № 1724-VI // Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine. – 2010. – № 7. – Cl. 50

Sydorenko ОR. «Health technologies in physical education of students of special medical groups». Pedahohichni nauky: teoriia, іstoria, іnnovatsiyni tekhnolohii. 2015; 9(53): 409–415.

Weinberg Robert S, Good Daniel. Bases of sports psychology and physical culture. Кyiv: Оlimpiyska literatura, 1998. 336 p.

Philosophical encyclopedic dictionary: encyclopedia. Kyiv: Аbrys, 2002. 742 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-04

Номер

Розділ

Статті