Фізична активність з елементами скелелазіння як допоміжний засіб корекції розладів аутичного спектра у дітей

Автор(и)

  • Галина Гурова Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна https://orcid.org/0000-0001-9756-5021
  • Тетяна Петровська Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна https://orcid.org/0000-0003-3936-1965
  • Маргарита Кадієва Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна https://orcid.org/0000-0002-4837-1957

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2020.3.65-69

Анотація

Анотація. Статистичне зростання кількості осіб з розладами аутичного спектра формує підвищення інтересу до методів та способів корекції та адаптації таких дітей у суспільстві. Цікавою темою для науковців є вивчення впливу фізичної активності на розвиток дітей з розладами аутичного спектра. В роботі вперше досліджено фізичну активність з елементами скелелазіння як допоміжний засіб корекції розладів аутичного спектра. Мета. Вплив скелелазіння на комунікативну та поведінкову сфери розвитку дітей. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури та документальних матеріалів; психолого-педагогічне спостереження; педагогічний експеримент; опитування; методи математичної статистики. Результати. У ході дослідження виявлено підвищення показників формування таких навичок комунікативної поведінки, в балах: соціальної реакції у відповідь, вміння висловлювати прохання, соціальної поведінки, діалогових навичок. Показники вміння привертати увагу та ставити запитання не змінилися, дезадаптивної поведінки, такі як агресія, аутоагресія, переривання поточної активності та стереотипні прояви зменшилися майже вдвічі. За результатами проведеної роботи можемо зробити висновок, що фізична активність з елементами скелелазіння позитивно впливає на комунікативну та поведінкову сфери розвитку дітей з розладами аутичного спектра та може застосовуватися як допоміжний засіб у його корекції. Цей вид активності сприяє зниженню проявів стереотипної поведінки, агресії та аутоагресії за рахунок високого рівня концентрації на поточній діяльності.

Ключові слова: аутизм, стереотипна поведінка, комунікативні навички, фізична активність, скелелазіння.

Біографії авторів

Галина Гурова , Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

Викладач (Кафедра психології та педагогіки)

Тетяна Петровська , Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

Завідувач кафедри (Кафедра психології та педагогіки)

Маргарита Кадієва , Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

Національний університет фізичного виховання і спорту України,
вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-20

Номер

Розділ

Статті