Вплив тренувальної форми одягу на ефективність педагогічного процесу в гімнастиці та сучасних танцях
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2021.2.27-34Анотація
Анотація. Форма одягу, яку презентують спортсмени і танцюристи під час своїх виступів, дозволяє формувати образ композицій, впливає на психічний стан особистості (спортсменів, танцюристів, глядачів та суддів). Значні зміні, що відбулися у тренувальній формі в гімнастиці та танцях, мали місце на початку 1990-х років. Дослідження впливу форми одягу під час занять хореографією та гімнастикою на психічний стан спортсменок і танцюристок є актуальним. Це дозволило тренерам-викладачам з гімнастики та педагогам танцювальних студій здійснити підбір тренувального одягу для підвищення емоційної складової навчально-тренувального процесу. Мета. Дослідити вплив форми одягу гімнасток і танцюристок на підвищення ефективності підготовки до виконавської діяльності та їхній психоемоційний стан. Методи. Аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне спостереження; опитування та анкетування; метод оцінювання психічного стану на основі методики «Самопочуття, активність, настрій» (САН); педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Результати. Визначено вплив тренувальної форми одягу під час тренувань і занять хореографією у представників техніко-естетичних видів спорту та танцюристок, які займаються сучасними видами хореографії, на психічну активацію, емоційний тонус, інтерес до занять, стан напруження та комфортність. Учені приходять до висновку, що форма одягу впливає на психоемоційний стан спортсменок та танцюристок, а його підбір необхідно здійснювати відповідно до обраного техніко-естетичного виду спорту або виду хореографії.
Ключові слова: психічний стан, гімнастика спортивна, гімнастика художня, хореографія, тренер-викладач, педагог, форма одягу, методика «Самопочуття, активність, настрій».
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.