Вплив кросфіт-тренувань на фізичний стан студентів-спортсменів

Автор(и)

  • Надія Грабик Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка 46027, м. Тернопіль вул. М. Кривоноса, 2, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8882-9782
  • Ірина Грубар Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка 46027, м. Тернопіль вул. М. Кривоноса, 2, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0809-1299
  • Ольга Гулька Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка 46027, м. Тернопіль вул. М. Кривоноса, 2, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8364-5941
  • Василина Вовчанська Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка 46027, м. Тернопіль вул. М. Кривоноса, 2, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9059-5540

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2021.4.24-29

Анотація

Анотація. Аналіз інформаційних джерел вказує на позитивні відгуки про вплив кросфітзанять на атлетів різних видів спорту. Для занять кросфітом характерні різноманітність засобів, високоінтенсивність, постійна мінливість тренувально-змагальної діяльності, яка вимагає максимальної концентрації, прояву силових, вольових якостей протягом тривалого часу. Беручи до уваги загальнозміцнювальну спрямованість кросфіт-тренувань, значна кількість фахівців говорить про доцільність введення елементів кросфіту в тренувальний процес представників різних видів спорту, в тому числі футболістів. Мета. Розробити методику кросфіт-тренувань для студентів, які відвідують секційні заняття з футболу, та експериментально перевірити її вплив на фізичний стан. Методи. Аналіз та узагальнення науково-методичних джерел, педагогічний експеримент, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, фізіологічні методи, методи  математичної статистики. Результати. У роботі запропоновано методику кросфіт-тренувань для студентів 17–18 років, які займаються в секції з футболу. Експериментальна методика включала три різні види тренувань: робота без урахування часу; робота з урахуванням часу; робота з урахуванням кількості раундів. З метою варіювання комплексу кросфіту через кожні 4–6 тижнів змінювали засоби впливу на різні м’язові групи. Методика була представлена трьома основними групами засобів: M – кардіо-вправи; G – вправи з обтяженням власною вагою; W – вправи з вагою. Доведено позитивний вплив методики кросфіт-тренувань на фізичний стан студентів, які відвідують секційні заняття з футболу. Футболісти експериментальної групи, показали вищий рівень фізичної підготовленості та функціональних можливостей організму, ніж футболісти контрольної групи, які практикувати традиційну методику фізичної підготовки.

Ключові слова: кросфіт-тренування, фізичний стан, фізична підготовка, студенти-футболісти, секційні заняття.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті