Особливості викладання народно-сценічного танцю у закладах вищої освіти фізичного виховання та спорту

Автор(и)

  • Лілія Козинко Національний університет фізичного виховання і спорту України 03150, Київ, вул. Фізкультури, 1, Україна https://orcid.org/0000-0002-0951-111X

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2021.4.65-71

Анотація

Анотація. Стаття присвячена питанням методики викладання народно-сценічного танцю в закладах вищої освіти (ЗВО) фізичного виховання та спорту. Також розглянуто історичні передумови становлення характерного і народно-сценічного танцю та методики їх викладання. Мета. Проаналізувати та розкрити особливості викладання народно-сценічного танцю в ЗВО фізичного виховання та спорту. Методи. Аналіз, синтез та систематизація наукових джерел, прогнозування та узагальнення. Результати. У статті проаналізовано історію становлення характерного та народно-сценічного танцю. Встановлено, що характерний танець розпочав розвиватися як складова балетного театру та надалі видозмінювався завдяки діяльності видатних балетмейстерів. Народно-сценічний танець виник у 1930-х роках завдяки діяльності професійних та самодіяльних колективів народного танцю. Розглянуто історичні відомості про становлення методики викладання характерного та народно-сценічного танцю, проаналізовано діяльність перших викладачів та методистів. Подано методичні рекомендації до викладання народно-сценічного танцю в ЗВО фізичного виховання та спорту. Охарактеризовано мету, завдання, принципи та методи викладання народно-сценічного танцю в ЗВО. Зазначено доцільність використання методики викладання народно-сценічного (характерного) танцю, що застосовується під час викладання в балетних хореографічних училищах. Наголошено, що, приступаючи до дисципліни «Методика викладання народно-сценічного танцю» в ЗВО фізичного виховання та спорту, необхідно активно слідувати принципам поступовості, системності, доступності, міцності, свідомості та активності, повторюваності, циклічності, єдності теорії та практики. Надано методичні рекомендації із засвоєння основних рухів народно-сценічного танцю біля станка та на середині залу. Більшої уваги приділено першому року навчання як базовому для отримання подальших навичок. Розкрито необхідність розвитку танцювальності та музикальності студентів.

Ключові слова: хореографія, балет, характерний танець, народно-сценічний танець.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-04

Номер

Розділ

Статті