Фізична підготовленість учнівської молоді: аналіз у вимірі сьогодення
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2022.2.44-48Анотація
Анотація. Проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості учнівської молоді визначається пріоритетним завданням на всіх щаблях влади в державі, про що відмічено в ряді державних документів. Серед стратегічних державних завдань є забезпечення інтеграції питань сталого розвитку в розбудову і модернізацію системи фізичного виховання. Мета. Визначити тенденції стану фізичної підготовленості учнівської молоді за результатами всеукраїнського оцінювання. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення даних літературних джерел, контент аналіз, компаративний метод зіставлення та аналізу з досліджуваної проблеми, методи математичної статистики. Результати. Проведений аналіз встановлених нормативів комплексу всеукраїнського тестування фізичної підготовленості на різних етапах впровадження свідчить про незначне зменшення частки осіб з високим рівнем фізичної підготовленості і тенденцію до збільшення кількості осіб, які мають достатній і низький рівні фізичної підготовленості. Низький показник учнівської молоді, залучених до тестування, зумовлений наявністю великої кількості учнів зі значними відхиленнями у стані здоров’я постійного чи тимчасового характеру, що стає на заваді участі в оцінюванні фізичної підготовленості. В період 2017–2020 рр. відсоток хлопців з високим рівнем зменшується з 31,81 до 29,93 %, у дівчат спостерігається така сама тенденція – з 29,09 до 23,73 %. У ході аналізу результатів хлопців за визначений період було звернуто увагу на збільшення відсотка з достатнім рівнем фізичної підготовленості до 54,87 %. У дівчат спостерігається зворотна ситуація (знизився до 33,33 %). Середній рівень в обох групах має тенденцію до збільшення осіб з низьким рівнем фізичної підготовленості. Покращення показників стану фізичної підготовленості має стати визначальним у формуванні моделі мотивації учнівської молоді до занять фізичною культурою та спортом безперечно зі складовими здорового способу життя як складової збереження і зміцнення здоров’я, успішної соціалізації та якості життя.
Ключові слова: оцінювання, фізична підготовленість, учнівська молодь, тестування, здобувачі освіти.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.