Кіберспорт у сучасному суспільстві

Автор(и)

  • Сергій Бекар Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-2805-097X

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2022.2.64-70

Анотація

Анотація. За останні роки збільшується кількість осіб, залучених до відеоігор, і стрімкого розвитку набуває кіберспорт. Однак через масовий та хаотичний розвиток і поширення відеоігор у світі виникають проблеми чіткого розуміння та виокремлення основних структурних елементів їх функціонування та, як наслідок, і кіберспорту. Такий розвиток викликає нерозуміння та негативне ставлення до кіберспорту в суспільстві порівняно з класичним спортом. Тому важливим питанням є необхідність дослідження основних засад розвитку кіберспорту, виокремлення його структурних компонентів, механізмів функціонування та визначення його місця в сучасному суспільстві. Мета. Формування комплексного уявлення про кіберспорт як сучасний вид спорту для перспектив його розвитку. Методи. Аналіз, синтез, порівняння, узагальнення літературних, науково-теоретичних та інформаційних джерел; аналіз відеоматеріалів, методи математичної статистики. Результати. Виокремлено структуру кіберспорту, що розподіляється на масовий геймінг та власне кіберспорт. У ході дослідження сфери діяльності кіберспорту встановлено взаємозв’язок її основних елементів, що включають масовий геймінг, стримінг та виготовлення мультимедійного контенту, спонсорство і ліцензійну діяльність, виробництво відеоігор та їх підтримку, виготовлення електронної техніки. Розглянуто взаємозв’язок структурних елементів сфери кіберспорту, охарактеризовано тріаду «гравець–гра–пристрій», що безпосередньо впливає на можливості залучення осіб до кіберспорту, на ефективність їх виступів та можливості подальшого розвитку ігрової індустрії. Ці елементи постійно взаємодіють між собою та мають стійку залежність від соціально-економічного стану держави. Систематизовано медіа-контент, що є невід’ємною частиною кіберспорту, через особливості його функціонування у мережі Інтернет, а також охарактеризовано основні різновиди мультимедійного контенту та їх специфіку. Виділено соціальні елементи взаємодії між гравцями, переваги і недоліки, які вони мають, що безпосередньо впливає на ігрову аудиторію кіберспортивних дисциплін.

Ключові слова: кіберспорт, масовий геймінг, відеоігри.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-25

Номер

Розділ

Статті