Умови, форми та засоби формування інклюзивного середовища в гуртках судномоделювання

Автор(и)

  • Вікторія Маринич Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2784-680X
  • Ірина Когут Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8862-9545
  • Єлизавета Шитікова Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3539-0777

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2022.2.84-89

Анотація

Анотація. Впровадження інклюзивного навчання в гуртках судномоделювання залежить від багатьох аспектів, пов’язаних з організаційним та методичним забезпеченням. На заняттях тренер/керівник гуртка повинен враховувати можливості всіх вихованців та забезпечити якісне інклюзивне освітнє середовище на основі принципів інклюзії та з використанням різноманітних форм, методів та засобів. Оптимізація навчально-тренувального процесу в спортивно-технічних видах спорту, в тому числі гуртках судномоделювання, зумовлена збільшенням кількості дітей з особливими освітніми потребами, загальними тенденціями впровадження інклюзивного навчання в освіті та спорті, що робить їх доступнішими для будь-якої категорії дітей. Мета. Визначення організаційних аспектів впровадження інклюзивного навчання в гуртках судномоделювання для їх доступності для дітей з особливими освітніми потребами та удосконалення навчально-тренувального процесу. Методи. Аналіз і узагальнення спеціальної науково-методичної літератури, документальних матеріалів та мережі Інтернет; педагогічне спостереження; анкетування, експертне опитування; методи математичної статистики. Результати. На основі практичного досвіду організації занять у гуртках судномоделювання, попередніх досліджень особливостей впровадження інклюзивного навчання в зазначених гуртках, ґрунтуючись на практичному досвіді респондентів тренувальної та змагальної діяльності в судномодельному спорті та за результатами експертного опитування виокремлено найбільш значущі складові організації навчально-тренувального процесу в умовах інклюзії. Виявлено ключові форми, засоби, методи для роботи в гуртках судномоделювання в умовах інклюзії. Визначено ставлення та переконання, що лежать в основі ефективних методів навчання, які можуть виступати основою для організації якісного інклюзивного освітнього середовища в судномодельному спорті.

Ключові слова: інклюзивне освітнє середовище, діти з особливими освітніми потребами, гуртки судномоделювання, організаційно-методичне забезпечення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-25

Номер

Розділ

Статті