Формування готовності тренера з судномодельного спорту для роботи з дітьми в умовах інклюзії

Автор(и)

  • Ірина Когут Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8862-9545
  • Вікторія Маринич Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-2784-680X
  • Єлизавета Шитікова Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-3539-0777

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2022.3.75-81

Анотація

Анотація. Впровадження інклюзивного навчання в судномодельному спорті неможливе без належного кадрового забезпечення. Готовність тренерів працювати з дітьми з особливими освітніми потребами залежить від їхньої кваліфікації, необхідних знань та досвіду. Це сприяє формуванню у них і компетентностей, якими має володіти тренер, щоб забезпечити інклюзивне навчання, тобто досягнення такого рівня вмінь та навичок, що необхідний для виконання професійних функцій в умовах інклюзивного навчання. Актуальність вивчення готовності тренерів до проведення занять зі спортивно-технічних видів спорту, в тому числі судномодельному, в умовах інклюзії обґрунтоване зростанням кількості дітей з особливими освітніми потребами та стрімкими тенденціями до впровадження даної моделі навчання у сфері освіти та спорту. Мета. Виявлення рівня готовності та особливостей формування компетентностей тренерів із судномодельного спорту для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії. Методи. Аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, документальних матеріалів та матеріалів мережі Інтернет; анкетування, експертне опитування методистів та керівників відділів спортивно-технічного профілю закладів позашкільної освіти, тренерів/керівників гуртків судномоделювання; методи математичної статистики. Результати. На основі результатів анкетування та експертного опитування, попередніх досліджень організаційних та методичних засад формування інклюзивного середовища в гуртках судномоделювання визначено сучасний стан готовності тренерів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, ключові вміння та навички, що формуються у них в умовах інклюзії, а також правила, ставлення та переконання, що мають найбільші значення для удосконалення навчально-тренувального процесу.

Ключові слова: інклюзивне освітнє середовище, діти з особливими освітніми потребами, судномодельний спорт, тренери.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-20

Номер

Розділ

Статті