Мотивація як фактор впливу в спортивній діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2022.4.89-94Анотація
Анотація. У статті досліджується актуальна проблема значення мотивації в спортивній діяльності. Проаналізовано роботи вітчизняних та зарубіжних учених з проблеми мотивації, мотивів поведінки і діяльності. Акцентовано увагу на факті, що сучасна психологія не дає однозначного визначення поняттю «мотивація», а на визначення суті і структури мотивації існує безліч точок зору, і, не дивлячись на велику кількість звернень до даної проблематики, проблема мотивації так і не вирішена. Мета. Висвітлення результатів емпіричного дослідження факторів та мотивів, що сприяють спортивній діяльності. Методи. Аналіз науково-методичної літератури, методики «Вивчення мотивів занять спортом» (В. І. Тропнікова, 2000), «Вивчення спортивної мотивації» (опитувальник Р. А. Пілояна, 1984 в модифікації Г. Д. Бабушкіна, 2001). Результати. Встановлено, що у випробуваних переважає мотив «розвиток характеру і психічних якостей», що свідчить про потреби самовдосконалення, прагнення до розвитку особистісних якостей та морально-вольової сфери спортсменок. Виявлено, що на досягнення високих спортивних результатів усіх респонденток найбільше впливають базисні підстави, а саме фактор «набуття спеціальних знань» та «відсутність больових відчуттів». Виділено і практично обґрунтовано факт успішності виступу спортсменів у сучасних умовах, що вимагає не тільки високого рівня фізичної і техніко-тактичної підготовки, а й максимального напруження психічних функцій. У зв’язку з цим одне з головних місць у системі підготовки спортсменів займає спортивна мотивація на досягнення високого результату. Зазначається, що при однаковому рівні підготовленості спортсменів саме фактор мотивації може відігравати значну роль, та стає особливо важливим у період безпосередньої підготовки до змагань.
Ключові слова: спортсмени, мотиви, спортивна мотивація, спортивний результат.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.