Вплив глядацької аудиторії на популяризацію кіберспортивних дисциплін та проведення змагань

Автор(и)

  • Оксана Шинкарук Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-1164-9054
  • Едуард Анохін Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-9601-5244
  • Юрій Юхно Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна
  • Іван Лут Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна
  • Валерій Пінчук Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна
  • Максим Бондар Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2023.2.86-94

Анотація

Анотація. За останні двадцять років кіберспорт зробив величезний шлях – від підліткового захоплення до найбільш динамічного сегменту індустрії розваг. Це характеризується наявністю своєї екосистеми, «зірок», спонсорів, системи контрактів, глядацької аудиторії та призового фонду. Мета. Визначити вплив глядацької аудиторії на популяризацію кіберспортивних дисциплін та проведення змагань. Методи. Аналіз науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет; опитування, метод експертних оцінок, методи математичної статистики. Результати. Аналіз головних змагань в кіберспорті свідчить, що найпопулярнішим мейджором по CS:GO є PGL Major Stockholm 2021 – 2,75 млн глядачів на піку гранд-фіналу між NAVI та G2 Esports; в League of Legends на чемпіонаті світу 2021 World Championship найбільша одночасно аудиторія глядачів становила 4 018 728 осіб, перегляд ігор – близько 175 тис. год, ефірного часу на трансляцію було відведено 135 год. Середня кількість глядачів перегляду – 1 298 219 осіб. Найпопулярнішим Dota 2 турніром є The International 10 – з найбільшою кількістю глядачів одночасно – 2 741 514 та 107 млн год перегляду, 125 год ефірного часу. Середня кількість глядачів перегляду трансляцій – 857 343 осіб. Порівняльний аналіз топ п’яти змагань з кіберспортивних дисциплін CS:GO, LoL та Dota 2 свідчить, що за середніми даними турніри з дисципліни LoL є більш популярними, мають велику глядацьку аудиторію і за середньою кількістю глядачів на 46,4 % перевищує глядацьку аудиторію з CS:GO, та на 33,5 % з Dota 2. Показники найбільшої кількості глядачів, що одночасно переглядали змагання, становить в дисципліни LoL на 45,8 % більше, ніж в CS:GO, та на 51,2 % – ніж в Dota 2. Можна визначити загальну тенденцію популярності жанру МОВА в світі порівняно з жанром шутер.

Ключові слова: кіберспорт, тенденції, змагання, мейджори, глядацька аудиторія, години перегляду, ефірний час, Counter-Strike:Global Offensive, League of Legends, Dota 2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-21

Номер

Розділ

Статті