«Eduball» як інноваційний міждисциплінарний педагогічний метод у фізичному вихованні. Огляд досліджень на обґрунтованості доказів

Автор(и)

  • Марина Хорькова Академія фізичного виховання ім. Євгеніуша Пясецького, вул. Королеви Ядвіги, 27/39, м. Познань, Польща, Польща https://orcid.org/0000-0001-9474-7110

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2023.3.63-68

Анотація

Анотація. Останнім часом спостерігається підвищення інтересу до фізичної активності, що пов’язано з її позитивним впливом на академічні та когнітивні здібності. Існує велика кількість доказів того, що фізична активність впливає як на фізіологічний, так і на когнітивний розвиток. Одним із прогресивних методів, який поєднує фізичну активність з академічним навчанням і передбачає розвиток і вдосконалення когнітивних здібностей дітей через рух та гру, є метод EduBall. Це інноваційний підхід до навчання, заснований на міждисциплінарній моделі викладання фізичного виховання. Мета. Представити результати двадцятирічних досліджень впровадження інноваційного міждисциплінарного підходу у фізичному вихованні – методу EduBall. Методи. Аналіз, синтез, узагальнення та порівняння науково-методичної літератури. Результати. За ключовими словами «educational balls» та «EduBall» знайдено та опрацьовано статті, що представляють результати дослідження впровадження методики EduBall на уроках фізичної культури. Розглянуто вплив методики як на фізичну підготовленість і рухові навички, так і на когнітивні функції дітей. Отримані результати свідчать, що використання методу EduBall на уроках фізичної культури впливає на фізичну підготовленість дітей такою ж мірою, як і традиційна програма фізичного виховання. Але при цьому метод має більший позитивний вплив на загальну координацію тіла, координацію очей і рук, часово-просторове орієнтування, рівень розвитку координації обох рук та локомоторні навички учнів початкових класів. Також підтверджено суттєвий вплив фізичної активності з використанням EduBalls на мовні здібності дітей, навички читання та письма, графомоторні навички, математичні компетентності. Доведено, що метод EduBall є ефективним інструментом підтримання навчання для учнів з діагнозом дислексія. Дослідження були проведені у польських школах, але слід зазначити, що цей інноваційний міждисциплінарний педагогічний метод може стати ефективним засобом підтримання навчання і для українських дітей.

Ключові слова: educational balls, EduBall, фізичне виховання, когнітивні функції, навчальні досягнення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-19

Номер

Розділ

Статті