Розробка та впровадження навчальної програми з шашок для дітей 4–6 років в умовах гурткової роботи дошкільних навчальних закладів

Автор(и)

  • Надія Чижевська Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-0821-9296

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2023.3.78-85

Анотація

Анотація. Особливості розвитку когнітивних здібностей дітей у цьому віковому діапазоні 4–6 років по’вязані з розвитком уваги, мислення, пам’яті, мовлення, творчості. Діти починають розвивати здатність зосереджуватися на певних завданнях або предметах. Вони стають більш уважними і можуть утримувати увагу певний час. Навчання гри в шашки може виступити якісною методикою для набуття дитиною цих навичок. Мета. Розробити та впровадити навчальну програму з шашок для дітей 4–6 років в умовах гурткової роботи дошкільних навчальних закладів та перевірити її вплив на розвиток їхніх когнітивних здібностей. Методи. Аналіз літературних джерел та даних мережі Інтернет, педагогічне спостереження, експеримент, психологічне тестування, методи математичної статистики. Результати. Розроблена програма занять шашками для дітей 4–6 років спрямована на розвиток інтелектуальних і комунікаційних здібностей, логічного мислення та творчих здібностей, уваги та уяви, вміння планувати свої дії та розуміти їх наслідки, діяти в межах правил і вирішувати конфліктні ситуації адекватним шляхом. Програма розрахована на середню та старшу групи дошкільнят, складається з чотирьох етапів. Заняття проводили як гурткову роботу в дошкільних навчальних закладах. Експериментальна перевірка впливу занять гри в шашки на розкиток когнітивних здібностей – уваги, мислення, пам’яті, мовлення, творчості та внутрішньо-особистісної сфери дитини – довела її ефективність.

Ключові слова: інтелектуальні види спорту, шашки, програма, навчання, діти 4–6 років, когнітивні здібності, увага, мислення, пам’ять, творчі здібності, внутрішньо-особистісна сфера.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-19

Номер

Розділ

Статті