ОЛИМПИЙСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В ПЕДАГОГИЧЕСКОМ ПРОЦЕССЕ, НАПРАВЛЕННОЕ НА ВОСПИТАНИЕ ПОДРАСТАЮЩЕГО ПОКОЛЕНИЯ
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2018.2.110-115Ключові слова:
олімпійська освіта, спорт, навчальний процес, принципи, ідеали олімпізмуАнотація
У статті висвітлено дані про олімпізм, олімпійські принципи і роль олімпійської освіти як педагогічного процесу, що здійснюється через усі форми системного навчання і планування набуття знань про Олімпійські ігри й олімпійський рух у цілому. Розглянуто питання відродження ідей олімпізму, проблеми сучасного спорту (правила чесної гри і спортивна етика). Мета. Формування у студентів знань про Олімпійські ігри та олімпійський рух. Методи. Аналіз сучасної науково-методичної літератури. Результати. Автори вказують на важливість пріоритетів олімпійської освіти, пропонують ввести її як обов’язковий предмет у навчальні плани і програми навчальних закладів, які готують фахівців цієї галузі. Олімпійська освіта як предмет, дотримуючись своїх початкових принципів, прищеплює гуманізм, чесне суперництво, повагу до уболівальників, суддів, формує знання про джерела олімпізму. Наприкінці XX ст. Міжнародний олімпійський комітет прийняв рішення про допуск на Олімпійські ігри професійних спортсменів, що спричинило деякий відхід від основного олімпійського принципу «Головне участь, а не перемога», а Ігри стали об’єктом реалізації різних бізнес-планів великих компаній. У такому складному для молоді світі важливо зуміти досягати своєї мети, не піддаючись спокусам, що приносять тимчасові перемоги, залишатися чесними і справедливими, дотримуючись засад гуманізму, що ґрунтуються на повазі до оточуючих і до себе самого.Посилання
Аfonkin S. I. History of the Olympic Games. School guide / S. Y. Аfonkin. – Мoscow: Тimoshka (Baltiyskaya knizhnaya kompaniya), 2015. – P. 12–19.
Jessy Russel. Summer Olympic Games 1980 / Jessy Russel. – Мoscow: VSD, 2012. – 495 p.
Кrivobokov V. А. To the history about the role of art competitions, exhibitions and cultural programs at the ancient and modern Olympic Games / V. А. Кrivobokov // Маterialy VІІ Vserosiyskoy konferentsiyi posvyashchennoy 100-letiyu sovremennykh Olimpiyskikh Igr. – 1996. – P. 122–126.
Seysenbekov Е. К. Scientific and theoretical prerequisites of introducing new forms of schoolchildren PE organization at the current stage / Е. К. Seysenbekov // Маterialy ІХ Меzhdunarodnogo kongressa «Оkimpiyskiy sport i sport dlya vsekh». – Кiev, 2005. – P. 193.
Seysenbekov Е. К. Scientific and methodical substantiation of introducing new organizational forms of schoolchildren physical education: Dissertation of Ph. D. in Pedagogics: 13.00.04 / Е. К. Seysenbekov. – Аlmaty, 2006. – P. 17–19.
Seysenbekov Е. К. Оlympic education as a humanistically organized process aimed at youth education / Е. К. Seysenbekov, А. А. Vinichenko // Аktualnyye problem nauki i obrazovaniya v sovremennykh usloviyakh: nauchnaya konferentsiya. – Shymkent, 2008. – P. 214–218.
Seysenbekov Е. К. Мамандарды даярлаудағы оқу үдерісінде «Олимпиадалық білім беру» пәнін енгізудің педагогикалық маңызы / Е. К. Seysenbekov, М. Т. Daulenbayev, Е. N. Тugelbayev; Pavlodar мемлекеттік университеті Жаршысы. – No 3. – 2016. – P. 257–263.
Sergeyev V. N. Оlympic education: defining the essence and prospective trends of scientific studies / V. N. Sergeyev // Теоriya i praktika fizkultury. – 2001. – N 7. – P. 48, 49.
Тreskin А. Olympic Games history. Меdals. Badges. Posters / А. Тreskin, V. Shteinbakh. – Мoscow: RGGU, 2014. – 224 p.
Khavin B. All about the Olympic Games / B. Khavin. – Мoscow: Fizkultura i sport, 1979. – 608 p.
Seisenbekov Yer. K. Scientific-theoretical aspects of new organizational forms of physical education in the educational process of secondary schools of the Republic of Kazakhstan / Yer. K. Seisenbekov; Scientific Review of Physical Culture. – University of Rzeszów. – 2014. – Р. 97–102.
Seisenbekov Yer. K. Resource insurance of sports entertainment business in the tourist industry / Yer. K. Seisenbekov, G. Dimitrov // IV Međunarodnoj konferenciji ''Sportske nauke i zdravlje'' Panevropski univerzitet “Apeiron” Banja Luka, Bosnia and Herzegovina. – 2014. – P. 194–201.
Seisenbekov Yer. K. Meaning of Olympic education in teacher training course for Physical Culture and Sports / Yer. K. Seisenbekov, G. A. Abdikarimova // Proceedings of the 1 st International Sciences Congress «Fundamental and Appl. Studies in America, EU and CIS countries». Education and Science. – Canada, Toronto, 2014. – P. 18–22.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Теорія і методика фізичного виховання і спорту
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.