ОЛИМПИЙСКИЕ ЦЕННОСТИ В СИСТЕМЕ ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2018.3.105-109Ключові слова:
система освіти, олімпійська освіта, олімпійські цінності, заклади освітиАнотація
Стаття присвячена проблемі актуалізації олімпійських цінностей у суспільстві і їх реалізації у системі освіти Білорусії. Визначено поняття олімпійської освіти, її структурних компонентів і олімпійських цінностей. Мета. Визначити значення і зміст олімпійських цінностей у системі освіти Республіки Білорусь і їх реалізації на різних рівнях. Методи. Аналіз спеціальної літератури, соціокультурне спостереження. Результати. Олімпійська освіта в Республіці Білорусь являє собою багаторівневу систему, нерозривно пов’язану із загальнонаціональною освітою, і включає навчально-освітню й олімпійсько-спортивну підсистеми. Аксіологія олімпізму становить ядро навчально-освітньої підсистеми й охоплює всі структури олімпійської освіти. Автор акцентує увагу на різних підходах до визначення олімпійських цінностей і вважає, що проблема їх атрибуції вимагає подальшого дослідження. На основі наявних позицій подається їх дефініція. Запропоновано авторську класифікацію олімпійських цінностей і їх наповнення. Реалізацію і популяризацію олімпійських цінностей розглянуто на різних рівнях системи освіти: дошкільному, початкової школи, базової і загальноосвітньої середньої школи, в середніх спеціальних навчальних закладах, вищій школі. Особливу увагу приділено прищепленню олімпійських цінностей.Посилання
Bubka S. N. Games that captivated the world / S. N. Bubka, М. М. Bulatova. – [2 nd ed.]. – Кyiv, 2012 – 132 p.
Bulatova М. М. The Olympic education system in Ukraine / М. М. Bulatova // Nauka v olimpiyskom sporte. – 2015. – N 2. – P. 5 –9.
Vizitay N. N. Оlympism and its place in the system of modern culture values / N. N. Vizitay // Modern Olympic sport: tezisy dokladov Mezhdunarodnogo Kongressa. – Кiev: КSIPC, 1993. – P. 24–27.
Yegorov А. Olympic education system characteristics / А. Yegorov // Оlympic sport and sport for all: tezisy dokladov V Mezhdunarodnogo Kongressa. – Мinsk, 2001. – P. 70.
Coubertin P. de. Оde to sport [Electronic resourse] . – Access mode: http: –www.rulit.net/books/oda-sporturead-107135-1.html
Мukha-Shike Е. Оlympism: yesterday, today, tomorrow / Е. Мukha-Shike. – Мinsk: ООО «FUАinform», 2003. – 103 p.
Petlevanny G. F. Humanistic aspects of schoolchildren Olympic education: teaching guide / G. F. Petlevanny. – Smolensk: SSIPC, 2000. – 58 p.
Platonov V. N. Оlympic sport / V. N. Platonov, М. М. Bulatova, S. N. Bubka [et al.]; Ed. by V. N. Platonov. – Кiev: Оlimpiyskaya literatura, 2009. – Vol. 1. – 736 p.; Vol. 2. – 696 p.
Polikarpova G. М. Оlympic education of schoolchildren, students and teachers: state of problem / G. М. Polikarpova // Оlympic sport and sport for all: tezisy dokladov VII Mezhdunarodnogo Kongressa. – Мoscow, 2003. – Vol. 1. – P. 91, 92.
Stolyarov V. I. Innovation directions, forms and methods of physical culture and sports work with population (national and foreign experience) / V. I. Stolyarov. – Мoscow: RUSАYNS, 2017. – 294 p.
Binder L. Teaching values an Оlimpic education toolkit / L. Binder. – University of Alberta, Canada, International: Olimpic Committee, 2007. – 143
Lenk H. Values, aims and reality of the Modern Olympic Games / H. Lenk // Report of the 4 Summer Session of the IOA. – Athens, 1964. – P. 205–211.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Теорія і методика фізичного виховання і спорту
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.