Біомеханічні аспекти раціоналізації процесу навчання рухів у процесі технічної підготовки спортсменів

Автор(и)

  • Володимир Гамалій Національний університет фізичного виховання і спорту України, Ukraine http://orcid.org/0000-0002-8389-0832

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2020.2.36-41

Ключові слова:

біомеханіка спорту, технічна підготовка, раціоналізація, навчання рухів, дидактика

Анотація

Стаття присвячена актуальній на сьогодні проблемі – підвищення ефективності тренувального процесу і технічної підготовки завдяки використанню теоретичних і практичних напрацювань і можливостей спортивної біомеханіки, впровадженню біомеханічних технологій, розширенню ролі дидактичної компоненти тренувального процесу як основного засобу формування дієвої дидактичної платформи вдосконалення рухової діяльності людини під час занять спортом.
Мета. Аналіз біомеханічних аспектів раціоналізації процесу навчання рухів у процесі технічної підготовки спортсменів.
Методи. Теоретичний аналіз та узагальнення даних спеціальної науково-методичної літератури, мережі Інтернет та практичного досвіду.
Результати. Дидактичний процес спортивного тренування, спрямований на навчання нових рухових дій і удосконалення вже опанованих, постійно змінюється і потребує від педагога-тренера нових методичних підходів і творчого осмислення його змістовності. Висвітлені в статті положення про раціоналізацію процесу навчання рухів у процесі технічної підготовки спортсменів підтверджуються практичним втіленням їх у тренувальний процес спортсменів різної кваліфікації. Автор приходить до висновку, що теоретичну базу технічної підготовки спортсменів у різних видах спорту формують основні положення спортивної біомеханіки, одним із напрямів якої є педагогічна складова раціоналізації процесу технічної підготовки, що дозволяє підвищувати ефективність спортивної практики шляхом аналізу рухової активності і її конструктивним синтезом, обґрунтуванням спортивної техніки, її конструюванням, пошуком шляхів удосконалення, знаходженням і осмисленням причин рухових помилок і ефективних шляхів боротьби з ними, в тому числі шляхів і прийомів профілактики їх появи.

Біографія автора

Володимир Гамалій, Національний університет фізичного виховання і спорту України

Професор кафедри біомеханіки та спортивної метрології Національного університету фізичного виховання і спорту України

Посилання

Bernstein АN. Live motion. Моscow: Znaniye, 1964. 47 p.

Vasilyeva L. Applied kinesiology. Tone and skeletal muscle function recovery. Fors, 2019. 304 p.

Verkhoshansky Y. Complex motor action organization in sport. Nauka v Olimpiyskom sporte. 1998; 3: 8–22.

Gaverdovsky YК. Teaching sports exercises. Biomechanics. Меthodology. Didactics. Моscow: Fizkultura i sport, 2007. 911p.

Gamaliy VV. Coordination of muscular tensions as the constituent of human motor action technique, Nauka v Olimpiyskom sporte. 2008; 1: 102–105.

Gamaliy VV. Тhеоretico-methodical bases of motor action technique modeling in sport. Кiev: Poligrafservis, 2013. 300 p.

Gamaliy VV. Problems and prospects of improving the technical training of athletes. Nauka v Olimpiyskom sporte. 2015; 2: 67–72.

Gamaliy VV, Оstrovsky МV. Modern technology of using various weights on the body of an athlete in the technical training of qualified hammer throwers, Nauka v Olimpiyskom sporte. 2011; 1-2: 87–96.

Gamaliy V, Lanka Y, Litvinenko Y, Shevchuk Е . Тhеоretico-practical aspects of using elastic properties of human tendon and muscle structures in organizing displacement motions in sport, Sportyvnyi visnyk Prydniprovia. 2017; 2: 200–207.

Dimon Т. Human anatomy in motion. Popuri, 2020. 224 p.

Zakirov VR. Computer modeling in physical culture and sport. In: Applied electrodynamics, photonics and living systems. Kazan, 2018.

Ivanova GP. Biomechanics development as the basis for success in the Olympic sports. Uchenye zapiski, 2010; 11(69).

Моsse Irma. Molecular genetic technologies in elite sport. Nauka v Olimpiyskom sporte. 2015; 1: 43–51.

Platonov VN. Motor qualities and physical preparation of athletes. Кiеv: Оlimpiyskaya literatura, 2017. 656 p.

Ratov IP, Popov GI, Loginov АА, Shmonin BV. Biomechanical technologies of athlete preparation. Моscow: Fizkultura i sport, 2007. 127 с.

Serhiienko LP. Sports genetics. Bohdan, 2014. 914 p.

Solomon Louis, Warwick David, Nyagam Selvadurai. Epley Orthopedics and Traumatology. Guide. In 3 p. P 3: Bone and joint damage. ВАМ, 2016. 314 p.

Walker Brad. Аnatomy of sports injuries. Poppuri, 2016. 272 p.

Eckstein F, Hudelmaier M. and Putz R. The effects of exercise on human articular cartilage. Journal of Anatomy, 2006; 208: 491–512.

French D. Adaptations to anaerobic training programs. In: G.G. Haff and N.T. Triplett, eds., Essentials of strength training and conditioning, 4th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2016. 87–114.

15 Albert Muller Erich. Handbuch Sportbiomechanik. Schorndorf: Hofmann-Verlag, 2009. 510.

Hape RN. Pedagogical approach to Sport Education [WWW] Available from: https://www.brianmac.co.uk/articles/article332.htm

Herda TJ and Cramer JT. Bioenergetics of exer- y cise and training. In: G.G. Haff and N.T. Triplett, eds., Essentials of strength training and conditioning, 4th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2016. 43–64.

McArdle WD, Katch Fl and Katch Vl. Physiology Exercise. Philadelphia: Lea and Febiger, 2014.

Nicolette HMJ. Schipper-van Veldhoven. Sports and physical education from a pedagogical perspective: a golden opportunity, 2017. ISBN 978 90 71902 23 9.

Laputin AN. Didaktik biomechanics: problems and solutions. Ukrainian State Univ. of Phys. Education and Sports. Budapest, 1994. 49.

Schnabel G. Dewegungsregulation fls Informationsonorganisation. In: Trainingswisstyschaft? 1 st ed. Berlin: Sportverlag, 1994. 60–92.

Schnur Axel, Schwameder Hermann. Praxisorientiete Biomechanik im Sportunterricht – Vom Tun zum Verstehen. Schorndorf: Hofmann-Verlag, 2016. 216 s.

Swank A. and Sharp C. Adaptations to aerobic endurance training programs. In: G.G. Haff and N.T. Triplett, eds., Essentials of strength training and conditioning, 4th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2016. 115–134.

W. Myers Thomas. Anatomy Trains: Myofascial Meridians for Manual Therapists and Movement Professionals, 4th Edition. 2014. ISBN-13: 978-0702078132.

Ward P. The role of content knowledge in conceptions of teaching effectiveness in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport. 2013; 84(4): 431–440.

Wiek D. Biomechanische Grundlagen sportlicher Bewegungen. Balingen Potsdam: Spitta Verlag, 2004.

Wiek D. Biomechanik im Sport. Lehrbuch Biomechanische Grundlagen sportlicher Bewegungen. Balingen Potsdam: Spitta Verlag, 2013. 306 s.

Zatsiorsky V, Prilutsky B. Biomechanics of Skeletal Muscles 1st edition. Hardcover, 2012 January 1. 1600.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-28

Номер

Розділ

Статті