Оцінка результативності програми занять на основі використання засобів активного туризму у підвищенні показників фізичного стану старшокласників

Автор(и)

  • Тарас Блистів Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-0681-2494
  • Костянтин Пацалюк Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-3581-443X
  • Владислав Благій Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-8121-7911

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2020.3.56-64

Анотація

Анотація. В статті подано результати дослідження результативності програми занять активним туризмом для підвищення показників фізичного стану старшокласників. Мета. Визначити вплив програми занять на основі використання засобів активного туризму на показники фізичного стану старшокласників. Методи. Теоретичні, антропометричні, психодіагностичні, педагогічні (педагогічний експеримент, педагогічне тестування), фізіологічні, методи математичної статистики. Результати. Вирішення поставлених експериментальних завдань здійснювали на базі Львівського обласного центру краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді. У педагогічному експерименті взяли участь 51 школяр, з них 27 осіб 15 років та 24 особи 16 років. Тривалість педагогічного експерименту – один навчальний рік (10 місяців). У хлопців і дівчат 15–16 років відбулись позитивні зміни функціонального стану кардіореспіраторної системи, підвищився рівень фізичної роботоздатності та соматичного здоров’я. Під впливом занять з використанням засобів активного туризму достовірно покращились ЧСС у стані спокою, ЖЄЛ, проби Штанге і Генчі, життєвий індекс, індекси Робінсона та Руф’є. У хлопців когнітивні функції покращилися на 6,9 бала, у дівчат на 8,3 бала, що відповідає рівню, вищому за середній. Інтегральний показник емоційного стану після завершення педагогічного експерименту у хлопців 16 років становить 8,9 бала, у дівчат відповідно 8,8 бала і вказує на дуже добрий стан. Аналогічні тенденції спостерігалися у школярів п’ятнадцятирічного віку. Наприкінці педагогічного експерименту у них спостерігається позитивна динаміка у результатах контрольних вправ, що характеризують такі рухові якості, як швидкість, спритність, швидкісно-силові якості та витривалість. Розроблена програма оздоровчо-рекреаційних занять на основі використання засобів активного туризму продемонструвала позитивний вплив на більшість показників фізичного стану школярів 15–16 років. Це підтверджує адекватність підібраних засобів і методів можливостям даної вікової групи і їх ефективність.


Ключові слова: активний туризм, фізичний стан, старшокласники, програма, ефективність.

Біографії авторів

Тарас Блистів , Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

Національний університет фізичного виховання і спорту України,
вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

Костянтин Пацалюк , Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

Національний університет фізичного виховання і спорту України,
вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

Владислав Благій , Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

Національний університет фізичного виховання і спорту України,
вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-20

Номер

Розділ

Статті