Досвід тестування фізичної підготовленості учнівської молоді України і Китайської Народної Республіки

Автор(и)

  • Сергій Трачук Національний університет фізичного виховання і спорту України, 03150, Київ, вул. Фізкультури, 1, Україна https://orcid.org/0000-0002-5580-0510
  • Янь Ген Національний університет фізичного виховання і спорту України, 03150, Київ, вул. Фізкультури, 1, Україна
  • Інна Мамедова Національний університет фізичного виховання і спорту України, 03150, Київ, вул. Фізкультури, 1, Україна https://orcid.org/0000-0003-1017-9369

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2020.4.96-100

Анотація

Анотація. Фізична підготовка учнівської молоді як процес і її результат – фізична підготовленість – є загальновизнаним ключовим показником благополуччя дітей і підлітків, і важливим показником здоров’я у подальшому житті в сучасних концепціях розвитку розвинених країн. Мета. Узагальнити і зіставити досвід тестування фізичної підготовленості учнівської молоді України і Китайської Народної Республіки. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення даних літературних джерел, контент-аналіз нормативних і програмно-методичних документів, компаративний метод зіставлення та аналізу зарубіжного й вітчизняного досвіду, логіко-теоретичний аналіз, історичний аналіз. Результати. У ході дослідження встановлено значення та специфіку тестів для оцінки рівня фізичної підготовленості учнівської молоді у системі фізичного виховання України та КНР. Виявлено типові вправи, що використовуються в процесі тестування рівня фізичної підготовленості учнів. Загалом в кожній із систем оцінки фізичної підготовленості чітко простежуються визначені основні маркери, що загалом і визначають рівень підготовленості. У системах тестування фізичної підготовленості учнівської молоді України і КНР відображено загальні підходи до організації та форматування тестових нормативів фізичної підготовленості, які дозволяють оцінити основні рухові якості учнів, а в практиці КНР система доповнена індексом маси тіла й оцінкою функціональних можливості дихальної системи. Узагальнюючи дані тестування двох країн, необхідно зазначити, що рівень фізичної підготовленості потребує адекватної реакції в прийняті рішень уповноважених органів влади, саме в ключовому аспекті забезпечення самого процесу фізичної підготовки (створення належних умов, інфраструктури тощо).

Ключові слова: фізична підготовленість, тестування, фізичне виховання, школярі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-20

Номер

Розділ

Статті