Ефективність оздоровчо-рекреаційних занять скелелазінням у корекції емоційно-вольових порушень дітей молодшого шкільного віку

Автор(и)

  • Маргарита Кадієва Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-4837-1957

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2022.1.52-56

Анотація

Анотація. На сьогодні важливим є вивчення закономірностей та особливостей фізичного й емоційного стану дітей молодшого шкільного віку, що відіграє важливу роль у реалізації цілісності й гармонійності особистісного потенціалу дитини. Мета. Визначення ефективності оздоровчо-рекреаційних занять з використанням засобів скелелазіння у корекції емоційно-вольових порушень дітей молодшого шкільного віку. Методи. Теоретичний аналіз наукової літератури, інформаційних ресурсів мережі Інтернет та документальних джерел, передового зарубіжного та вітчизняного досвіду, педагогічні, психодіагностичні методи дослідження, методи математичної статистики. Результати. У дослідженнях на перетворювальному етапі експерименту брали участь 26 школярів дев’яти років з емоційно-вольовими порушеннями, які відвідували скеледром «UP». Для корекції розладів емоційно-вольової сфери було впроваджено програму з елементами скелелазіння. Серед засобів також використовували серію ігрових вправ на скеледромі: естафети, рухливі ігри, квести, сюжетно-рольові ігри. Тривалість програми – 9 місяців. Аналіз середньогрупових результатів, які відображають емоційно-вольову сферу молодших школярів, після педагогічного експерименту відповідає недостатньо сформованому рівню, хоча спостерігається їх позитивна динаміка. Засоби скелелазіння сприяли вірогідному покращенню таких вольових якостей: дисциплінованість, самостійність, наполегливість, витримка й організованість, ініціативність. Отримані результати вказують на доцільність використання засобів скелелазіння в оздоровчо-рекреаційній діяльності дітей молодшого шкільного віку.

Ключові слова: рухова активність, засоби скелелазіння, школярі молодших класів, фізична рекреація, емоційно-вольові порушення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-18

Номер

Розділ

Статті