Особливості використання інноваційних здоров’язберігаючих технологій у процесі фізичного виховання здобувачів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2022.4.50-55Анотація
Анотація. Розглянуто проблему необхідності застосування нетрадиційних форм проведення навчальних занять з фізичного виховання, прийомів, методів, методик, які сприяють підвищенню рівня пізнавальної активності студентів в умовах сучасного закладу вищої освіти. Упровадження здоров’язберігаючих технологій в освітньому просторі вищої школи є нагальною потребою та вимогою сучасних реалій. Мета. Простежити особливості використання інноваційних здоров’язберігаючих технологій у процесі фізичного виховання здобувачів вищої освіти. Методи. Аналіз та узагальнення наукових, навчально-методичних видань, синтез, систематизація. Результати. Здоров’язбереження потрактовано авторами як вплив сукупності суспільно-політичних, соціально-економічних, техніко-юридичних, санітарно-гігієнічних, протиепідемічних чинників на раціональне використання потенціалу здоров’я особи. З’ясовано, що особливого змісту воно набуває в освітній діяльності, оскільки в закладах освіти всіх ланок використовують здоров’язберігаючі технології. Зроблено висновок, що ці інноваційні технології в контексті дослідження становлять цілісну систему методів, прийомів, форм роботи зі студентами, які передбачають популяризацію здорового способу життя, формування культури здоров’язбереження з урахуванням необхідності оновлення змісту, методів, форм навчання і виховання, модернізації освітнього процесу завдяки використанню активних, інтерактивних методик, групових форм роботи й активізації пізнавальної діяльності. У медичному аспекті здоров’язберігаючі технології розглядаються з точки зору збереження здоров’я та його відновлення у результаті побудови послідовності факторів, що запобігають руйнуванню здоров’я при одночасному створенні системи сприятливих для здоров’я умов. Основними складовими здоров’язберігаючих технологій науковці виокремлюють медико-гігієнічні (дотримання режиму дня, режимів рухової активності, харчування і сну;), фізкультурно-оздоровчі (розвиток фізичних якостей, загартування) та лікувально-оздоровчі (забезпечення відновлення фізичного здоров’я). У статті запропоновано такий альтернативний критерій їх класифікації: профілактично-захисні (стосуються особистої гігієни та гігієни навчання); компенсаторно-нейтралізуючі (масаж, психогімнастика, пальчикова, дихальна, оздоровча, коригуюча гімнастики, фізкультхвилинки); стимулюючі (загартування, фізичні навантаження, прийоми психотерапії та фітотерапії); інформаційно-навчальні (листування, інформування).
Ключові слова: інновації в освіті, інноваційні здоров’язберігаючі технології, здобувачі вищої освіти.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.