Психологічна підготовка гравців та структура діяльності спортивного психолога в кіберспорті

Автор(и)

  • Оксана Шинкарук Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1164-9054
  • Андрій Скалозуб Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Ukraine
  • Юрій Юхно Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Ukraine
  • Альона Шевцова Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2023.1.84-90

Анотація

Анотація. Структура підготовки гравців у кіберспорті складна, відповідає особливостям дисципліни, механіки гри, системі змагань тощо. Одним з важливих напрямів, з яким пов’язують успішність кіберспортивних команд на світовій арені, це психологічна підготовка та робота психолога в команді. Значущість психологічної підготовки та психолога підвищується із зростанням результативності гравців і команди в кіберспортивних дисциплінах. Мета. Обґрунтувати структуру діяльності психолога в кіберспорті з урахуванням особливостей підготовки гравців різних кіберспортивних дисциплін. Методи. Аналіз науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет; опитування, метод експертних оцінок, методи математичної статистики. Результати. Доведено, що  психологічна підготовка в кіберспортивних дисциплінах спрямована на забезпечення вмінь гравця управляти своїм психофункціональним станом під впливом різноманітних чинників, що лімітують результативність у грі, формування особистості спортсмена і міжособистісних відносин, розвиток інтелекту, психологічних функцій і психомоторних якостей. Обґрунтовано професійно важливі якості психолога: особистісні риси і якості; соціально-когнітивні і комунікативні уміння; уміння рефлексувати; психофізичні властивості та психічні якості, що характеризують нервову систему; акторські, творчі та організаторські здібності. Визначено значущість якостей психолога в роботі з кіберспортивними командами: високий інтелект; теоретична підготовка і досвід практичної роботи; поведінкова гнучкість; комунікабельність і здатність встановлювати довірчі відносини; особистий досвід спортсмена; почуття гумору; здатність до співпереживання, емпатичність; терпимість і витримка; залученість у роботу.

Ключові слова: кіберспорт, психологічна підготовка, тренувальний процес, команда, психолог, структура діяльності, практична діяльність, гравці, взаємодія.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Номер

Розділ

Статті