Сталий розвиток освітнього середовища для заохочення рухової активності школярів

Автор(и)

  • Сергій Трачук Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-5580-0510
  • В’ячеслав Семененко Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-5931-7729
  • Людмила Долженко Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8830-875X
  • Інна Мамедова Національний університет фізичного виховання і спорту України, вул. Фізкультури 1, м. Київ, 03150, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-1017-9369
  • Василь Довгаль Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія імені Тараса Шевченка, вул. Ліцейна 1, м. Кременець, Тернопільська область, 47003, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-3802-5388

DOI:

https://doi.org/10.32652/tmfvs.2023.2.81-85

Анотація

Анотація. Одним із механізмів управління якістю освітніх послуг в умовах закладів загальної середньої освіти є ефективне використання наявних ресурсів. До ресурсів управління якістю освіти в умовах школи відносять безпосередньо кадрові, методичні, інші види ресурсів, що формують здорове безпечне освітнє середовище школи для учасників освітнього процесу. Сьогодні заходи в секторі освіти із заохочення і підвищення фізичної активності молоді визнаються як один із економічно ефективних підходів громадського здоров’я. Мета. Визначити умови сталого розвитку освітнього середовища для заохочення рухової активності школярів. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення наукової літератури, нормативних та стратегічних документів Всесвітньої організації охорони здоров’я. Результати. Наукові розвідки в освітньому середовищі дозволили вивчити питання малорухливої поведінки учнів. У міській школі визначено зниження інтегрального показника фізичної активності у хлопців і дівчат, у школі селища міського типу також визначено тенденцію до зниження інтегрального показника фізичної активності учнів цього віку. Відзначено загальні тенденції до збільшення частки учнів, які мають низький та середній рівні і зменшення частки з високим рівнем фізичної активності, що вимагає пошуку дієвих інструментів і відповідних можливостей для заохочення фізичної активності школярів. Аналіз тенденцій у сучасних шкільних системах представляє дієві кроки для створення сучасного розвиваючого безпечного комфортного освітнього середовища, що сприятиме досягненню моделей фізичної активності, збереженню та зміцненню здоров’я учнівської молоді.

Ключові слова: сталий розвиток, фізична активність, освітній простір, школярі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-21

Номер

Розділ

Статті