Складники рухової активності хлопців 8–9-х класів в освітньому просторі школи
DOI:
https://doi.org/10.32652/tmfvs.2023.4.60-65Анотація
Анотація. Стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища є визначальною в контексті вектора соціального, культурного та економічного розвитку всіх країни. Сьогодні сучасна українська освіта, орієнтуючись на світові вектори розвитку, визнає необхідним створення безпечного здорового освітнього середовища для забезпечення прав дітей на освіту та надання їм якісних освітніх послуг. Розбудова безпечного здорового освітнього середовища у новій українській школі здійснюється в комплексі з розвитком фізичної культури, посиленням рухової активності та формуванням стійких поведінкових орієнтирів. Інтервенції з підвищення рухової активності молоді в освітньому середовищі визнаються як один із економічно ефективних підходів до збереження здоров’я і формування якості життя підростаючого покоління. Мета. Дослідити складники, що формують рухову активність хлопців 8–9-х класів в освітньому просторі закладу загальної середньої освіти. Методи. Теоретичний аналіз і узагальнення наукової літератури; метод системного аналізу; методика оцінювання рухової активності; статистичні методи обробки отриманих даних. Результати. Вивчення складників рухової активності за хлопців 8–9-х класів столичної та містечкової шкіл дозволяє визначити ризики до негативного впливу малорухливого способу життя хлопців середнього шкільного віку в урочний та позаурочний час і констатувати той факт, що вони є структурно різні в її наповненні. На наш погляд, незалежно від регіону проживання, важливими показниками є виконання ранкової гімнастики, відвідування уроків фізичної культури (активність на них), заняття в спортивних секціях/гуртках, активність на уроках і ходьба пішки. Важливими інтервенціями для формування поведінкових орієнтацій дітей середнього шкільного віку є: заохочення рухової активності в освітньому середовищі; активні програми позашкільної активності на секціях/гуртках; заохочення рухової активності під час перерв; використання рухової активності під час інших академічних занять у класі (активні класи); інклюзивні/індивідуальні підходи до реалізації рухової активності.
Ключові слова: рухова активність, здоров’я, підлітки, поведінкові орієнтації.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.